۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
ادامه عملیات نجات ۲ معدنچی در طزره دامغان/ اکیپ‌های امدادی در منطقه هستند
مدیرعامل شرکت البرز شرقی:

ادامه عملیات نجات ۲ معدنچی در طزره دامغان/ اکیپ‌های امدادی در منطقه هستند

دامغان- شریف، مدیرعامل شرکت البرز شرقی درباره حادثه معدن طزره در شمال دامغان، گفت: تلاش برای کارگران حادثه دیده در اثر ریزش معدن همچنان با پنج اکیپ امدادی ادامه دارد.

منصور شریف در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره آخرین اخبار از حادثه معدن زغالسنگ طزره در شهرستان دامغان، تاکید کرد: از روز شنبه دو کارگر معدن به دلیل ریزش آوار در زیر زمین مدفون هستند و تلاش برای نجات انان تا کنون بی نتیجه بوده است.

وی افزود: تیم‌های امدادی حاضر در محل از روز اول این حادثه، اقدامات اضطراری شامل حفر تونل به موازات تونل حادثه دیده و اکسیژن رسانی را به انجام رسانده اند.‌

مدیرعامل البرز شرقی با بیان اینکه پنج تیم امدادی در منطقه حاضر هستند، تاکید کرد: هر تیم متشکل از ۳۰ نفر عضو متخصص و ماهراست که به‌صورت ۲۴ ساعته انجام و هر چهار ساعت یکبار شیفت‌هایشان را تعویض و عملیات نجات را ادامه می دهند.

شریف با ابراز اینکه همزمان با صبح سه شنبه یک تیم تخصصی امدادی دیگر از معادن استان گلستان به طزره اعزام شده است تا بتوانیم بهتر جستجو کنیم، گفت: از سوی دیگر فعالیت سایر کارگاه های استخراج زغال سنگ در این منطقه تعطیل و تمرکز بر روی تونل حادثه‌دیده است.

وی با بیان اینکه حفر تونل‌های فرعی به موازات تونل حادثه دیده با نتیجه خاصی همراه نبود زیرا حجم آوار ریزی‌ها زیاد است، ابراز کرد: همه اقدامات بر روی تونل حادثه دیده متمرکز شده و عملیات مربوط به استحکام بخشی کارگاه اصلی در حال انجام است.

مدیرعامل البرز شرقی بیان کرد: همزمان با تخلیه آوار از تونل اصلی، تونل‌های فرعی عمودی از سطح زمین به تونل حادثه دیده در حال حفر است تا از این طریق ضمن امکان اعزام نیروهای فنی و متخصص به داخل تونل حادثه دیده و جستجو برای یافتن معدن کاران محبوس در آن امکان تهویه طبیعی هوا نیز میسر شود.

به گزارش بازار، امروز نشست ستاد مدیریت بحران درباره این حادثه نیز در محل معدن برگزار شد و در آن فرماندار دامغان حضور یافت.

کد خبر: ۸۶٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha