۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
ورود بانک‌ها به حوزه بنگاه‌داری و شرکت‌داری مانع تولید است
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

ورود بانک‌ها به حوزه بنگاه‌داری و شرکت‌داری مانع تولید است

تبریز- نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: عدم ورود بانک‌ها به حوزه‌های بنگاه‌داری و شرکت‌داری قطعاً کمک به تولید کشور است و رشد و رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش بازار، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی با بیان اینکه قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی برای منع بنگاه داری بانک‌ها در مجلس به تصویب رسید، اظهار داشت: بانک‌ها براساس قانون نباید به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شوند اما متاسفانه طی این سال‌ها این قانون اجرایی نشده و هر روز بانک‌ها ورود بیشتری به حوزه بنگاه داری دارند.

وی ادامه داد: بخش‌های خصوصی و واحدهای اقتصادی غیربانکی توان رقابت با بانک‌ها را ندارند و بر زمین خواهند خورد زیرا قدرت بانک‌ها به دلیل داشتن منابع مالی بیشتر است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، تصریح کرد: عدم ورود بانک‌ها به حوزه‌های بنگاه‌داری و شرکت‌داری قطعاً کمک به تولید کشور است و رشد و رونق اقتصادی به دنبال خواهد داشت. بانک‌ها باید تسهیلات را در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهند و دستگاه‌های نظارتی به این موضوع نظارت جدی داشته باشند، البته مجلس هم به این موضوع ورود خواهد داشت.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: ما در فراکسیون راهبردی یا کارگروه کارشناسی اقتصادی بعد از بررسی‌های علمی، میدانی و منطقی نسبت به موضوع بنگاه داری بانک‌ها و عدم اجرای قانون در صورت لزوم تحقیق و تفحص و یا اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی را کلید خواهیم زد زیرا موضوع تولید و رفع موانع آن برای کشور بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر: ۸۶٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha