۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کشت برنج و هندوانه در ایلام ممنوع شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام:

کشت برنج و هندوانه در ایلام ممنوع شد

ایلام- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: به منظور بهینه سازی و مدیریت منابع آبی، کشت محصولاتی همچون هندوانه، برنج، ذرت و یونجه در استان ممنوع شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی آب منطقه ایلام، علی پوراحمد اظهار داشت: با توجه به مصوبات شورای حفاظت از منابع آب و خشکسالی‌های اخیر و همچنین کاهش آبدهی سطح رودخانه‌های استا،ن در سال جاری تمام بهره برداران از منابع آب که از طرق مختلف اعم از موتور تلمبه، پمپاژ آب و چاه اراضی خود را مشروب می‌کنند از کشت محصولات آب بر از جمله هندوانه، برنج، ذرت و یونجه خودداری و از کاشت محصولات در بستر رودخانه، نصب و استفاده موتور تلمبه غیرمجاز خوداری کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام اضافه کرد: در صورت هرگونه تخلف به استناد مواد قانونی توزیع عادلانه آب، موضوع از طریق مراجع قضایی و انتظامی پیگیری خواهد شد.

وی از کاهش ۲۰ درصدی مجموع حجم آب ذخیره شده در پشت سدهای چهارگانه این استان به دلیل کاهش میزان بارندگی خبر داد و یادآور شد: کاهش بارندگی اخیر در استان، حجم آب ذخیره پشت سد ایلام (چم گردلان) را سه درصد، سد دویرج دهلران ۲۲ درصد، سد کنگیر ایوان ۱۸ درصد و سد شهدای ایلام (گلال) را ۲۵ درصد کاهش داده است.

کد خبر: ۸۶٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha