۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
پروژه آب‌رسانی شهرستان آبیک تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین:

پروژه آب‌رسانی شهرستان آبیک تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

قزوین-مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین از تسریع در اجرای پروژه آب‌رسانی به شهرستان آبیک و برنامه تکمیل آن تا تابستان سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین، یدالله ملکی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: پروژه انتقال آب از سد طالقان به قزوین یکی از طرح‌های مهم ملی است که با اجرای آن ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستای استان از آب شرب سالم برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح از سال ۹۶ آغاز شد اما به دلیل عدم تامین اعتبارات مورد نیاز اجرای آن پیشرفت قابل توجهی نداشت، تصریح کرد: از نیمه دوم سال ۹۸ و با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی این شرکت و مسوولان استان در نهایت با تخصیص اعتبارات مورد نیاز از محل منابع مختلف، عملیات اجرایی آن با اولویت آب‌رسانی به شهرستان آبیک تسریع و عملیات اجرایی آن در حال حاضر از سرعت مناسبی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین با بیان اینکه پروژه آب‌رسانی به شهرستان آبیک در مجموع با ۱۷.۵ کیلومتر عملیات لوله‌گذاری، شامل ۸ کیلومتر لوله چدن داکتیل و فولادی با قطر ۵۰۰ میلی متر و ۹.۵ کیلومتر لوله فولادی به قطر ۱۴۰۰ و ۱۶۰۰ میلی‌متر خواهد بود، ادامه داد: تمامی لوله‌ها با قطر ۵۰۰ میلی‌متر این پروژه تهیه و عملیات لوله گذاری بخش عمده‌ای از آن نیز به انجام رسیده و در خصوص لوله‌های فولادی با قطر مورد اشاره نیز قرارداد خرید آن منعقد و در مرحله تولید قرار دارد.

وی در خصوص آخرین وضعیت اجرا و هزینه‌های این طرح، اظهار داشت: این پروژه در حال حاضر و در بخش عملیات خاکی از پیشرفت ۸۰ درصدی و پروژه در کل با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی برخوردار است و برای آن نیز تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل نهایی به ۱۶۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

به گفته ملکی، هم اکنون شرایط عملیات اجرایی پروژه مناسب و پیمانکار در سه نوبت کاری و با استفاده از ۱۴ دستگاه ماشین آلات سنگین و سایر تجهیزات مورد نیاز مشغول به فعالیت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین اضافه کرد: پروژه آب رسانی از سد طالقان به استان قزوین شامل تصفیه‌ خانه آب شرب به ظرفیت سه متر مکعب بر ثانیه و ۳۱۵ کیلومتر خط لوله و تاسیسات وابسته به آن است و در حال حاضر نیز عملیات اجرایی آن از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی به روش BOT در دست اجرا قرار دارد و فاز نخست آن با ظرفیت یک متر مکعب بر ثانیه تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 ملکی خاطرنشان کرد: برای اجرای خطوط انتقال آب شرب به استان به سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی نیاز است که با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مورد نظر بوده و اقدامات مناسبی در زمینه تامین مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذار انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین به واگذاری ۵ میلیون متر مکعب آب، مجوز احداث گلخانه و واحدهای تولیدی و صنعتی و گردشگری و همچنین واگذاری پساب را از جمله مشوق‌های در نظر گرفته شده جهت سرمایه گذاران برشمرد و افزود: تاکنون سه مجموعه توانمند جهت اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند که پس از طی مراحل قانونی نسبت به واگذاری کار به برنده مناقصه اقدام خواهد شد.

کد خبر: ۸۶٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha