۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
هیچ پروازی به هند انجام نمی شود
رئیس انجمن دفاتر گردشگری:

هیچ پروازی به هند انجام نمی شود

رفیعی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری گفت: هم اکنون هیچ پروازی به مقصد هند انجام نمی‌شود، اما در هفته حدود ۱۴ تا ۱۵ پرواز به کشور ترکیه انجام می‌شود.

به گزارش بازار، حرمت الله رفیعی با اشاره به اینکه تعداد پروازها به مقصد هند در شرایط عادی نیز قابل توجه نبود افزود: به طور معمول در هفته سه پرواز به مقصد هند انجام می‌شد که هم اکنون به علت شرایط شیوع کرونا این پروازها انجام نمی‌شود.

وی گفت:‌ تعداد پروازها به کشور ترکیه در شرایط معمول در هفته ۳۰۰ پرواز است که به علت شیوع کرونا تعداد پروازها هم اکنون به حدود ۱۴ پرواز در هفته رسیده است.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری افزود: تاکنون هیچ بخشنامه‌ای مبنی بر ممنوعیت سفر به کشورهای هند و ترکیه به ویژه کشور ترکیه به انجمن ابلاغ نشده است.

رفیعی گفت: تا زمانی که پانزده شرکت هواپیمایی کشور پروازهای خود به مقصد این کشورها را تعطیل نکنند فروش بلیت و ارائه خدمات به مسافران خود به خود انجام می‌شود.

وی افزود: هر مصوبه‌ای مبنی بر ممنوعیت سفر باید کارشناسی لازم الاجرا باشد وقتی شرکتی پروازها را انجام می‌دهند و امکانات فروش خدمات و بلیت در سامانه‌های دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری نیز باز است چطور امکان دارد بلیت فروخته نشود و مسافرت ممنوع شود.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری گفت: زمانی که پرواز انجام و بلیت نیز فروخته می‌شود طبیعی است که مسافر به دیگر خدمات مانند اقامتگاه و هتل برای اقامت نیاز دارند بنابراین مجموع این خدمات به معنای برگزاری تور و مسافرت است.

رفیعی افزود: شرکت‌های هواپیمایی بلیت پروازها را به طور کامل فروختند پس تا زمانی که بلیت‌ها فروخته می‌شود پروازها انجام می‌شود مسافر هم هست.

وی تأکید کرد: هم اکنون هیچ گونه تبلیغی برای برگزاری تورهای گردشگری در دفاتر خدماتی انجام نمی‌شود و به دفاتر ابلاغ شده که بدون تبلیغ برای برگزاری تور و صرفاً به صورت چراغ خاموش فقط به مسافران شرکت‌های هواپیمایی خدمات ارائه شود.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری گفت: اگر مسؤولان می‌خواهند رفت و آمدها به ۲۰ کشور خارجی که با شرایط حاد شیوع بیماری کرونا مواجه اند را کنترل و مدیریت کنند باید فعالیت حدود ۱۶ شرکت هواپیمایی را محدود کنند.

رفیعی افزود: وقتی فعالیت شرکت‌های هواپیمایی محدود و پروازها ممنوع شود آن وقت دفاتر خدمات گردشگری نیز چیزی برای فروش ندارند و مسافری هم نخواهد بود.

وی گفت: مسؤولان به جای اینکه ممنوعیت‌ها را در جاهای درستی اجرا کنند آسان‌ترین مسیرها را انتخاب می‌کنند و از مردم می‌خواهند مسافرت نکنند و یا از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری می‌خواهند که بلیت نفروشند و خدمات هتل و اقامت گاه ارائه نکنند.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری تصریح کرد: مردم چقدر باید تاوان تصمیم گیری‌های اشتباه مسئولان مربوط در ستاد کرونا را پرداخت کنند.

رفیعی افزود: یک هفته پیش در بخشنامه‌ای پرواز را به ۲۰ مسیر و کشور ممنوع کردند، اما هیچکدام از این بخشنامه‌ها ضمانت اجرایی ندارد.

وی درباره سفر و پرواز به مقصد کشور هند گفت: در این مسیر مسافر و پروازها خیلی محدود است و معمولاً پروازها موردی انجام می‌شود مانند بازگشت تیم فوتبال پرسپولیس از کشور هند که هفته گذشته انجام شد.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری افزود: چنان چه اتباع دو کشور هند و ایران تقاضای سفر داشته باشند پرواز به مقصد کشورها انجام می‌شود.

رفیعی تأکید کرد: با یک بخشنامه به راحتی می‌توانیم ورود مسافر را از هر کشوری که شرایط حادی در زمینه شیوع بیماری کرونا دارد ممنوع کنیم با این راهکار دیگر مسافری از این کشورها نخواهیم داشت و به طور خودکار نه بلیت فروخته و نه پروازی انجام می‌شود، اما تاکنون شاهد اجرای چنین بخشنامه‌هایی نبودیم.

وی گفت: چرا برای مدیریت ورود و خروج مسافر از کشور ترکیه یا هر کشوری که شرایط شیوع بیماری کرونا را دارد شرکت‌های هواپیمایی را تعطیل نمی‌کنند آن وقت چطور انتظار دارند مسافرت انجام نشود.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری افزود: تاکنون به بخش گردشگری جفا شده است در حالی که اگر سفر در سبد گردشگری انجام شود از آن جا که شیوه نامه‌ها اجرا می‌شود شیوع بیماری نداریم در حالی که سفرهای بی ضابطه و اقامت در مراکزی که مجوز ندارند عامل شیوع بیماری است.

کد خبر: ۸۶٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha