۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
صادرات نفت عراق ثابت ماند
در ماه آوریل؛

صادرات نفت عراق ثابت ماند

وزارت نفت عراق اعلام کرد که صادرات نفت فدرال این کشور در ماه آوریل امسال با ۲ میلیون و ۹۴۷ هزار بشکه در روز ثابت بود.

به گزارش بازار به نقل از شانا، وزارت نفت عراق اعلام کرد که صادرات نفت فدرال این کشور (به استثنای صادرات منطقه اقلیم کردستان) در ماه آوریل تغییر چندانی نکرد. این مسئله بیانگر این است که دومین تولیدکننده بزرگ سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) همچنان برای پایبندی به سهمیه کاهش تولید خود در توافق ائتلاف اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) تلاش می‌کند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای آورده است که صادرات نفت فدرال عراق در ماه آوریل ۲ میلیون و ۹۴۷ هزار بشکه در روز بوده است، این رقم در ماه مارس ۲ میلیون و ۹۴۵ هزار بشکه در روز بود.

شرکت دولتی بازاریابی نفت عراق (سومو) ماه گذشته اعلام کرده بود که عراق در ماه مارس برای دومین ماه پیاپی از سهمیه خود در توافق اوپک پلاس تخطی کرده است.

عرضه نفت عراق در ماه‌های مارس و فوریه به ترتیب ۳ میلیون و ۸۶۵ هزار بشکه در روز و ۳ میلیون و ۸۶۸ هزار بشکه در روز بود، در حالی که براساس توافق اوپک پلاس، سهمیه تولید نفت عراق تا پایان ماه آوریل ۳ میلیون و ۸۵۷ هزار بشکه در روز بود.

بر اساس توافق تازه اوپک پلاس، سهمیه عرضه نفت عراق در ماه مه افزایش می‌یابد و به ۳ میلیون و ۹۰۵ هزار بشکه در روز می‌رسد.

عراق در بخش اعظمی از سال ۲۰۲۰ در حالی تلاش می‌کرد به سهمیه خود در توافق اوپک پلاس پایبند باشد که قیمت پایین نفت، همه‌گیری ویروس کرونا و بحران مالی گریبانگیر این کشور بود.

کد خبر: ۸۶٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha