۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
واحدهای صنعتی کوچک به دلیل مشکلات مالی تعطیل می شوند
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تهران:

واحدهای صنعتی کوچک به دلیل مشکلات مالی تعطیل می شوند

پرنیان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران گفت: کارخانجات بزرگ به دلیل تصاحب زمین و واحدهای صنعتی کوچک و متوسط به دلیل مشکلات مالی تعطیل می‌شوند.

به گزارش بازار، صابر پرنیان رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران با اشاره به وجود دلایل مختلف در تعطیلی واحدهای صنعتی استان تهران گفت: واحدهای صنعتی مد نظر مقام معظم رهبری به صورت عمده کارخانجات بزرگ هستند که به تعطیلی کشانده شدند. این کارخانه ها زمین های بزرگی دارند و افرادی برای تصاحب زمین های این کارخانه ها را با شگردهای مختلف تعطیل می کردند ولی تعطیلی واحدهای صنعتی کوچک به عمدتاً به دلیل مشکلات مالی، عدم وجود سرمایه در گردش و نبود تکاپوی مالی مناسب تعطیل می شوند. بیش از ۸۰ درصد تعطیلی واحدهای کوچک و متوسط در تمامی استان های کشور به مسائل مالی باز می گردد.

وی افزود: وزارت صمت به عنوان متولی اصلی صنعت و دستگاه های مختلف اجرایی توسط ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مصوباتی دارد که لازم الاجرا است. در این ستاد مشکلات و موانع از طریق کلینیک های صنعت، اتاق بازرگانی، کارشناسان وزارت صمت، تشکل های بخش خصوصی عارضه یابی می شود و راه حل های مختلف برای رفع مشکلات که عمدتا بانکی و مالی هستند در نظر گرفته می شود تا کارخانه مورد نظر به چرخه تولید بازگردد. این ستاد به ریاست استاندار هر استان تشکیل می شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران در ادامه اظهار داشت: فراهم آوردن امکانات کارخانجات از ساخت و ساز تا تأمین انرژی از محورهای مهم و اولویت دار وزارت صمت و شرکت شهرک های صنعتی برای کارخانجات است. سال گذشت بیشتر از چشم انداز، واحدهای تعطیل شده به چرخه تولید بازگشتند و امسال هم در دستور کار است. در استان تهران به صورت متوسط هر دو هفته یکبار ستاد تسهیل تشکیل می شود.

وی از راه اندازی شهرک صنعتی ملارد در صورت حذف موانع موجود خبرداد و گفت: حدود ۱۵ سال پیش ساخت شهرک صنعتی ملارد که در غرب استان تهران قرار دارد توسط هیات دولت تصویب شد. اصلی ترین مطالبه مردم این منطقه ایجاد این شهرک است ولی متاسفانه بوروکراسی و ساختار نامناسب اداری مهمترین مانع در تشکیل این شهرک و ایجاد کسب و کار است که حتی برای ما هم مشکل ایجاد کرده است. بعد از ۱۵ سال باید بیش از ۱۰۰۰ واحد صنعتی در ۷۴۶ هکتار زمین ساخته می شد. این منطقه پرجمعیت و پرکارگر است و ساخت این شهرک می توانست موجب تحول عظیمی در منطقه شود.

وی تاکید کرد: تصویب، اجرا و مطالعه شروع عملیاتی ساخت شهرک به کمتر ۶ ماه زمان نیاز دارد اما بواسطه موانع مختلف اینکار محقق نشد. اما سال گذشته جلسات متعددی برگزار کردیم. فعلا در مرحله تخصیص زمین هستیم. استعلام های مختلف از محیط زیست گرفته شده، آب شهرک تامین شده، منابع مالی لازم دیده شده و در حساب مالی شرکت شهرک های صنعتی استان تهران موجود است. در صورت تحویل زمین طی یکماه آینده، می‌توانیم عملیات طراحی را آغاز کنیم و امسال واحدها به سرمایه گذاران واگذار شود.

پرنیان در پایان این گفتگو بر انگیزه مردم در جهت ایجاد تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: مردم ما علیرغم تحریم ها و ایجاد فضای یأس و ناامیدی توسط دشمنان باز هم به تأسیس واحدهای صنعتی میل دارند و تمام این موارد به حمایت و پشتیبانی مقام معظم رهبری از تولید داخلی و سرمایه مولد ایرانی بازمی گردد.

کد خبر: ۸۶٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha