۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
آمادگی دستگاه‌های اجرایی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اعلام کرد

آمادگی دستگاه‌های اجرایی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

عسگری، معاون امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به مشوق‌های توسعه‌ای و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: دستگاه‌های اجرایی از همه ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند.

به گزارش بازار، حشمت اله عسگری امروز در جلسه کمیته اقدام اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها که با محوریت سازوکار ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان و دستگاه‌های اجرایی برای تقویت این شرکت‌ها برگزار شد، اظهار داشت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای داشته به گونه‌ای که ماحصل آن توسعه کمّی آن‌ها و افزایش تولید و صادرات این شرکت‌ها می‌باشد.

وی با تاکید بر ضرورت ارتباط با دستگاه‌های اجرایی و معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری در ارتباط با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: این امر نیازمند طراحی سازوکارهای جدید و ایجاد ساختار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران سپس با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در مراحل تولید انبوه و تجاری‌سازی نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند، افزود: دستگاه‌های اجرایی استان این آمادگی را دارند که از تمام ظرفیت‌های قانونی خود در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند و باید نگاه هم‌افزایی و اثربخشی را ایجاد و تقویت کرد.

عسگری در ادامه با اشاره به وجود ۶۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در استان تهران بیان کرد: در سال گذشته از ۲.۳ میلیارد دلار صرفه‌جویی ناشی از داخلی‌سازی در کشور، ۱.۲ میلیارد دلار آن در استان تهران تحقق یافته و همچنین بیشترین اشتغال مربوط به این شرکت‌ها در این استان قرار دارد.

وی همچنین با تأکید بر دانش‌محور بودن فعالیت‌های آتی اقتصادی در استان تهران گفت: به دلیل مسائل و مشکلات خاص استان تهران از قبیل مسائل زیست محیطی و ترافیکی و همچنین محدودیت توسعه صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری، ضرورت توسعه و گسترش صنایع دانش‌بنیان عیان خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در پایان با بیان اینکه مشوق‌های خوبی برای توسعه و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در استان تهران تعریف شده است خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی دیدگاه خود را مبتنی بر توسعه اقتصادی دانش‌بنیان قرار داده و زمینه لازم برای ایجاد و تقویت شهرک‌های تخصصی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم آورند.

کد خبر: ۸۶٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha