۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
رونق تولید واحدهای تملک شده باید اولویت بانک‌ها باشد
رئیس قوه قضاییه:

رونق تولید واحدهای تملک شده باید اولویت بانک‌ها باشد

رئیسی، رئیس قوه قضاییه گفت: بانک‌ها باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که رونق تولید واحدهای تولیدی، کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که تملک کرده اند در اولویت باشد.

به گزارش بازار، حجت الاسلام المسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در نشست هفتگی شورای عالی قوه قضاییه افزود: هم اکنون شاهد هستیم که متاسفانه صدها واحد تولیدی، کارخانه و کارگاه که بانک‌های مختلف تملک کرده اند، کارشان به تعطیلی کشیده شده است.

وی گفت: در سفر استانی اخیر هم که داشتیم دیدیم که ده‌ها کارخانه و کارگاه تحت تملک بانک‌ها تعطیل است.

رئیس دستگاه قضا افزود: حتماً بانک‌ها مجاز نیستند این گونه عمل کنند و اگر به هر دلیلی یک واحد تولیدی را تملک کرده اند باید تولید مسئله اول و محوری باشد و برای راه اندازی تولید این واحدها برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: از نکات مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در فرمایش‌های حکیمانه دیروزشان این بود که مسئله حمایت از پشتیبانی تولید باید مورد اهتمام قرار گیرد و همه دستگاه‌ها باید خود را در این زمینه موظف ببینند.

وی افزود: برای اجرایی شدن این دستور همه کسانی که کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی را به دست گرفته اند اعم از بانک‌ها یا اشخاصی که در قالب اصل ۴۴ به آن‌ها واگذار شده است، موظفند چراغ تولید را در این واحدهای تولیدی روشن نگه دارند و پرفروغ کنند و تولید را سرعت ببخشند.

رئیس دستگاه قضا گفت: متاسفانه در جاهایی شاهدیم که این واحدهای تولیدی بعد از واگذاری یا تملک، تعطیل شده یا در حال تعطیلی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بار دیگر تاکید کرد: حتما باید این واحدها، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها برپا بماند.

کد خبر: ۸۶٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha