۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای صنایع کوچک و متوسط
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد

اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای صنایع کوچک و متوسط

همتی، رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: برای پشتیبانی مالی از صنایع کوچک و متوسط، امسال حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه درگردش به این واحدها اختصاص می‌یابد.

به گزارش بازار، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در فضای مجازی با اعلام این خبر، برنامه بانک مرکزی برای پشتیبانی از بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME‌ها) را تشریح کرد.

همتی نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز با اشاره به لزوم فعال شدن کارگاه‌های کوچک و متوسط در کنار کارگاه‌های بزرگ، تأکید کردند:گسترش این کارگاه‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه‌ساز تولید ثروت برای عموم مردم بویژه طبقات ضعیف ومتوسط هستند.

بنگاه‌های کوچک و متوسط که از آن‌ها تحت عنوان SME‌ها یادمی شودامروزه به عنوان یکی از مسیرهای اصلی رشد و توسعه پایدار مبتنی بر دانش در کشورها شناخته می‌شوند. ارزش افزوده بالا، نوآوری، اشتغال آفرینی و انعطاف‌پذیری بیشتر ازمزایای این بنگاه‌ها است.

بانک مرکزی در چند سال گذشته برنامه جدی برای افزایش میزان تأمین مالی SME‌ها داشته است. در سال گذشته بیش از ۲۷ هزار واحد کوچک و متوسط از حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بهره‌مند شدندکه نسبت به سال ۹۸رشد۵۷ درصدی داشته است.

برنامه بانک مرکزی برای پشتیبانی مالی از SME‌ها درسال ۱۴۰۰ اختصاص مبلغی تا حد۱۰۰هزار میلیارد تومان از سوی بانک‌ها برای اعطای سرمایه درگردش به این واحدها، با هدف گسترش نقش آن‌ها درتولید واشتغال کشور است.

کد خبر: ۸۶٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha