۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
تقابل نرخ ارز و بورس در بازار آهن

تقابل نرخ ارز و بورس در بازار آهن

بررسی وضعیت روز گذشته قیمت ها در بازار آهن نشان دهنده ثبات در اغلب قیمت های اعلامی از سوی تولیدکنندگان انواع مقاطع بود.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، با توجه به اینکه پیش بینی شده بود تحت تاثیر روند مذاکرات وین با کاهش نرخ ارز مواجه شویم، روزهای اخیر انتشار اخبار مثبت از سوی رسانه های اروپایی و روسی در همین رابطه موجب شد روز گذشته کاهشی بودن نرخ دلار تداوم یابد و به کانال ۲۲ هزار تومان وارد شود. از طرفی بورس کالا مجددا به افزایش حدود یک درصدی قیمت پایه شمش برمبنای میانگین موزون معاملات هفته گذشته اقدام کرد؛ البته لازم به ذکر است که برای معاملات این هفته با توجه به کاهش قابل توجه فاصله میان شمش و مقاطع، بورس کالا دامنه نوسان مثبت و منفی ۳ درصد را برای مقاطع اعلام کرده است. نکته دیگر آن است که با کاهش نرخ ارز و همچنین شرایط رکودی که در بازار حکم فرما شده است، به نظر نمی رسد که هفته جاری فاصله شمش و مقاطع بیشتر شود.

بررسی وضعیت روز گذشته قیمت ها در بازار آهن نشان دهنده ثبات در اغلب قیمت های اعلامی از سوی تولیدکنندگان انواع مقاطع بود. همچون روزهای اخیر مشتری واقعی در این بازار مشاهده نمی شود و همه در انتظار مشخص شدن تکلیف مذاکرات و روند نرخ ارز و به واسطه این عوامل تعیین تکلیف بازار آهن هستند.

در بازار روز گذشته میلگرد، اکثر تولیدکنندگان این محصول قیمت های خود را بدون تغییر اعلام کردند و در این میان برخی نیز قیمت های خود را ۵۰ الی ۱۰۰ تومان افزایش دادند؛ در میان قیمت های اعلامی کاهش قیمت حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی نیز به چشم میخورد. قیمت میلگرد ۱۴ با نرخ ۱۴ هزار و ۶۰۵ تومان بالاترین نرخی بود که برای این محصول اعلام شد و همچون روزهای قبل این نرخ مربوط به کارخانه راد همدان بود.

تمامی تولیدکنندگان حوزه نبشی و ناودانی قیمت های خود را ثابت اعلام کردند و کاهش قیمتی در قیمت های اعلامی دیده نمی شد. قیمت سپری نیز که طی مدت زمان چند روز اخیر روند با ثباتی را داشت، روز گذشته افزایش اندک ۱۰۰ تومانی را تجربه کرد.

فروشندگان تیرآهن قیمت های خود را اغلب ثابت اعلام کردند، در تیرآهن کیلویی تنها شاهد افزایش ۸۰ تومانی یکی از شرکت ها بودیم و در بخش تیرآهن شاخه ای سایزهای پر فروش تیرآهن ذوبی شاهد افزایش ۱۰ الی ۲۰ هزارتومانی بودند. همچنین برخی شاخه ها نیز کاهش ۲۰ هزارتومانی را تجربه کردند. بازار پروفیل همچنان با تنش همراه است، به طوری که قیمت پروفیل ضخامت ۲ روز گذشته افزایش ۱۰۰ تومانی، کاهش ۲۰۰ تومانی همراه با ثبات را تجربه کرد. در سایر سایزها نیز شاهد افزایش ۱۰۰ تومانی بودیم.

در مجموع می توان نتیجه گرفت که این احتمال وجود دارد با توجه به تعطیلات میان هفته ای و همچنین انتظار برای تعیین تکلیف رخدادهای سیاسی ذکر شده، بازار آهن درهفته جاری تغییرات چشم گیری را تجربه نکند.

کد خبر: ۸۶٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha