۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
ادامه تلاش ها برای بازگرداندن اعتماد عمومی به بورس
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

ادامه تلاش ها برای بازگرداندن اعتماد عمومی به بورس

عشقی نژاد، کارشناس بازار سرمایه از تلاش مسئولان برای بازگرداندن اعتماد به بورس خبر داد.

به گزارش بازار، جواد عشقی نژاد کارشناس بازار سرمایه در خصوص تلاش های دولت و مجلس برای بازگرداندن اعتماد عمومی به بورس گفت: دولت با تصویب دستورالعمل هایی در خصوص تزریق مالی به بورس، رفع موانع و راهکارهای تشویقی تلاش می کند خدشه وارد شده به اعتماد مردم به بورس را جبران کند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی نیز با ارائه و تصویب طرح های حمایتی و رفع موانع و اصلاح قوانین و مقررات تلاش می کند در بازگرداندن اعتماد به بازار سرمایه نقش جدی ایفا نماید.

این کارشناس مسائل اقتصادی به عوامل خدشه دار شدن اعتماد به بورس اشاره کرد و اظهار داشت: تصمیمات غیرکارشناسی، نبود ثبات اقتصادی و نبود برنامه ریزی مناسب برای حمایت از بازار سرمایه از جمله مواردی است که علاوه بر ایجاد التهاب در بازار موجب خدشه دار شدن اعتماد عمومی شده است.

وی بر ضرورت سرعت در تصمیم گیری ها تاکید کرد و گفت: کندی اجرای تصمیمات از عواملی است که امیدها را کاهش می دهد و نمی گذارد تصمیمات گرفته شده اثرگذاری لازم را داشته باشند.

وی همچنین نحوه و زمان اجرای تصمیمات را از فاکتورهای مهم اعتمادسازی در بازار سرمایه عنوان کرد.

عشقی نژاد اهمیت افزایش آگاهی و آموزش را یادآور شد و اظهار داشت: دولت و رسانه ها می توانند با ارائه آگاهی و آموزش های لازم به مردم در زمینه نحوه سرمایه گذاری در بورس تا حد زیادی از ورود غیر ناآگاهانه افراد ناآشنا به بورس جلوگیری کنند و ریسک و نوسانات این بازار را کاهش دهند.

کد خبر: ۸۶٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha