۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵
اشتیاق بانک ها برای تصاحب اموال تولیدکنندگان پیرو عدم پرداخت تسهیلات بانکی
نماینده مردم اراک در مجلس با بازار مطرح کرد:

اشتیاق بانک ها برای تصاحب اموال تولیدکنندگان پیرو عدم پرداخت تسهیلات بانکی

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس گفت: برخی از بانک‌ها علاقمند به این هستند که تولیدکنندگان نتواند تسهیلات خود را به بانک‌ها باز گردانند تا کارخانه تولید کننده را به قیمت ارزانی تصاحب کنند.

محمدحسن آصفری در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به اقدامات بانک‌ها پیروی توقف تولید در کشور گفت: در این بخش ما مشکل قانونی نداریم .

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز بانکها مشغول به دلال بازی هستند، بیان داشت:  همچنین برخی از بانک ها تلاش می‌کند که تولیدکننده ما سررسید اقساط تسهیلاتش برسد و سررسیدش اقساط پرداخت نکرده اش اضافه شود و این مسئله به حدی پیش رود که تولیدکننده مجبور به واگذاری کارخانه خود به بانک‌ها شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: از این دست موضوعات در حوزه انتخابیه بنده چندین مورد وجود داشته است؛ به عنوان مثال تولیدکننده پیرو فعالیت خود نتوانسته دست به صادرات بزند و  نهایتا این مسئله موجب شده تا فعالیتش با خسارت روبه رو شود و  نتواند اقساط تسهیلاتش را پرداخت کند این در حالی است که در این شرایط بانک هم با این تولیدکننده مدتی کاری نداشته و اجازه می دهد تا اقساط پرداخت نشده این تولیدکننده روز به روز افزایش پیدا کند و نهایتا شرایط جوری پیش رود که بانک کارخانه تولیدکننده را به قیمت ارزانی تصاحب کند.

آصفری با بیان اینکه متاسفانه بانک‌ها مشغول به دلال بازی هستند اظهار داشت: متاسفانه برخی از بانک‌های ما علاقمند به این هستند که تولیدکنندگان نتواند تسهیلات خود را به بانک‌ها باز گردانند تا بتوانند کارخانه تولید کننده را به قیمت ارزانی صاحب کنند.

این نماینده مجلس بیان داشت: متاسفانه نظارت لازم بر عملکرد بانک‌ها وجود ندارد و ستاد موانع تولید که در استان‌ها تشکیل شده هم در این زمینه فعال نیستند.

کد خبر: ۸۶٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha