۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
۵ ترفند ساده برای افزایش سرعت باز کردن سایت ها در کروم
«بازار» گزارش می دهد

۵ ترفند ساده برای افزایش سرعت باز کردن سایت ها در کروم

کروم به عنوان یک ابزار بسیار محبوب شناخته شده است که گاهی اوقات به دلایل نامعلوم قادر به باز کردن برخی از سایتها نیست؛ برای این کار تنها کافیست از چند ترفند ساده همانند حذف کَش استفاده کرد.

سیران خانعلی زاده؛ بازار: شاید بسیاری از شما عزیزان با مشکل باز نشدن برخی از سایت ها مواجه شده اید و تصورتان این بوده که خرابی سایت یا قطعی اینترنت اصلی ترین دلایل این مشکلات خواهند بود، اما با بررسی  بیشتر متوجه می شوید که این سایت از محل دیگر قابل مشاهده بوده و اینترنت شما هم وصل بوده است. اما علت باز نشدن سایت ها در برخی موارد چیست؟

برای افزایش سرعت و دسترسی به بسیاری از سایت ها در مرورگر کروم می توان از چند ترفند ساده استفاده کرد و سرعت عملکرد آن را به میزان قابل توجهی افزایش داد؛ اگر از مرورگر کروم استفاده می کنید ادامه این گزارش را از دست ندهید.

تنظیمات لازم برای افزایش سرعت مرورگر کروم در سیستم عامل های اندرویدی

۱) حذف کش مرور گر
کش مرورگر که شامل Temporary Internet Files می شود و به معنی «فایل‌های موقت اینترنتی» هست توی افزایش سرعت لود برای دسترسی به سایت‌ها نقش بزرگی را ایفا می کند. در واقع کش مرورگر شامل فایل‌هایی است که در صفحات مختلف یک سایت تکرار شده اند و حالا برای مرور سایر صفحات بر اساس الگوریتمی که مرورگرها دارند؛ با حذف این قسمت می توان سرعت باز شدن سایت ها را به میزان قابل توجه ای افزایش دهید. برای حذف کش به قسمت تنظیمات بروید و بر روی گزینه Apps  و سپس کروم را در قسمت بالا انتخاب کنید و در پنجره باز شده بر روی Clear Cache کلیک کنید.

۲)فعال کردن قابلیت دیتا سیور (Data Saver )
با فعال سازی این قابلیت داد ها فشرده سازی خواهند شد و در این صورت نسخه بهینه سایت برای شما به نمایش در خواهد آمد و در پی آن مصرف دیتا سیستم شما کاهش خواهد یافت. برای فعال سازی این نمایه کافی است ابتدا مرورگر کروم را در گوشی اندرویدی خود اجرا نمایید، سپس وارد بخش تنظیمات یا Settings شوید در قسمت اسکرین بر روی Data Saver کلیک کنید؛ حال کافیست تا کلید این گزینه را از حالت Off به حالت On قرار دهید. شما هر زمانی که بخواهید قادر خواهید بود تا با قرار دادن این دکمه بر روی وضعیت Off دوباره اقدام به غیرفعال نمودن بهینه ساز Data Saver شوید.

۳) غیر فعال سازی جاوا اسکریپت
جاوا اسکریپت به کاربران اجازه می‌دهد تا با صفحات وب ارتباط برقرار کنند؛ تقریبا هیچ محدودیتی برای چیزهایی که می‌توانید با جاوا اسکریپت در یک صفحه وب انجام دهید وجود ندارد که شامل نمایش یا پنهان کردن اطلاعات، تغییر رنگ نمایشگر، نمایش اسلاید تصاویر در صفحه اصلی و زوم کردن بر روی یک عکس که همگی این عملکردهای پیش فرض شده از سرعت مرورگر شما می کاهند؛ در صورت تمایل می توانید از طریق تنظیمات به بخش تنظیمات سایت ( site setting ) بروید، بر روی جاوا اسکریپت کلیک کنید و آن را غیر فعال نمایید.

۴)افزایش فضای رم برای مرورگر کروم
این گزینه نیز سرعت نمایش سایت ها را بالا می برد؛ برای شروع آدرس Chrome://Flags را در قسمت آدرس بار وارد کنید؛ از این طریق به تنظیمات مخفی کروم دسترسی پیدا خواهید کرد. به دنبال بخش   Maximum tiles for intrested are Mac , windows , linux ,Chrom os , Android بگردید؛ در این قسمت مقدار فضایی که در اختیار کروم هست رو افزایش دهید و به ۲۵۶ و یا ۵۱۲ ارتقاء دهید و در نهایت گزینه Relaunch Now  را کلیک کنید.

۵) فچ کردن سایت ها
فچ کردن به معنای لود کردن یک سایت  قبل از استفاده است و زمانی که شما آدرس سایت را وارد می کنید با سرعت بالاتری نمایش داده می شوند؛ این روش نیازمند مصرف اینترنت بسیار بالایست اما سرعت مرور گر شما را ارتقاء می هد. برای فعال کردن قابلیت فچ کردن سایت ها به قسمت تنظیمات کروم وارد شوید، در قسمت Privacy بر روی prefetch page Resources  کلیک کنید و سپس گزینه همیشه (Always ) را انتخاب کنید.

کد خبر: ۸۶٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha