۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
توسعه و تقویت همکاری های اقتصادی ایران و بلاروس
بازار خبر داد؛

توسعه و تقویت همکاری های اقتصادی ایران و بلاروس

در سفر «سعید یاری»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس به استان گومل، درباره راهکارهای فعال کردن ارتباطات استانی و گسترش همکاری های اقتصادی، تجاری، فرهنگی بین استان های گومل و مازندران بحث شد.

به گزارش بازار، «سعید یاری»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس در سفر به استان گومل با استاندار، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و رئیس منطقه آزاد تجاری استان دیدار و درباره راهکارهای فعال کردن ارتباطات استانی و گسترش همکاری های اقتصادی، تجاری، فرهنگی بین استان های گومل و مازندران تبادل نظر کرد. 

سفیر ایران در دیدار با گنادی سالووی، استاندار گومل، مراتب آمادگی حسین زادگان، استاندار محترم مازندران، برای دعوت از ایشان جهت سفر به مازندران را به ایشان اعلام کرد که با استقبال مواجه شد و مقرر گردید تاریخ سفر از طریق مجاری مربوط هماهنگ شود. توافق شد طرفین قبل از انجام این سفر، بطور ویدئو کنفرانسی درباره برنامه ها و اولویت های همکاری های فیمابین رایزنی نمایند. 

«مارینا فیلونووا»، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع گومل، با تشریح ظرفیت های تجاری استان گومل و برنامه های این استان برای تجارت با شرکای خارجی، اعلام آمادگی کرد  ارتباطات و همکاری های این اتاق را با اتاق بازرگانی و صنایع مازندران گسترش دهد. 

توسعه و تقویت همکاری های اقتصادی ایران و بلاروس

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع گومل از همتای مازندرانی خود برای شرکت در نمایشگاه های تجاری این استان، منجمله نمایشگاه «روز تجار»، که قرار است در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ در شهر گومل برگزار شود، دعوت به عمل آورد. 

سفیر کشورمان در این سفر از مراکز صنعتی و تولیدی استان، از جمله مجتمع صنعتی« گوم سل ماش »، تولید کننده کمباین، و نیز از  کارخانه MIRTEXX، تولید کننده تجهیزات الکترونیکی، و کارخانه شکلات سازی «اسپارتاک» بازدید و زمینه های سرمایه گذاری مشترک، تولید و صادرات در این حوزه ها را با مدیران این مجموعه های صنعتی و تولیدی مورد بررسی قرار داد. 

قابل ذکر است که در جریان دیدار استاندار اسبق مازندران از استان گومل در تاریخ ۲۵ مهر ماه ۱۳۸۸، موافقتنامه همکاریهای بازرگانی، اقتصادی، علمی، فناوری و فرهنگی میان دو استان و همچنین، قرارداد خواهر خواندگی  شهرهای ساری و گومل و  نیز یادداشت تفاهم همکاری و تبادل اطلاعات فیمابین اتاق بازرگانی و صنایع استان های گومل و مازندران به امضاء رسیده است.

کد خبر: ۸۶٬۵۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha