۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
قابلیت تماس های ویدئویی گروهی «تلگرام» اضافه شد
«بازار» گزارش می دهد؛

قابلیت تماس های ویدئویی گروهی «تلگرام» اضافه شد

پاول دوورف در تلگرام رسمی خود اعلام کرد: از ماه آیند قابلیت تماسهای ویدیویی گروهی اضافه خواهد شد. این ویژگی همانند یک پلتفرم کنفرانسی با حداکثر سرعت و عملکرد خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از سایت «The Verge»، قابلیت انجام تماس های  ویدئوی گروهی به پیام رسان تلگرام اضافه خواهد شد؛ ویژگی جدید تمامی قابلیت‌های یافت شده در سرویس‌های کنفرانس ویدیویی از قبیل لغو سر و صدا، به اشتراک گذاری صفحه نمایش و پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف نظیر تلفن همراه، دسکتاپ و تبلت را با خود به همراه خواهد داشت.

ناگفته نماند، این شرکت قرار بود قابلیت جدید را برای دوران قرنطینه کرونا ویروس در اواسط سال گذشته اضافه نماید، اما برخی سیاست های مرتبط با حریم خصوصی کاربران انجام این مهم را به تعویق انداخت؛ البته به نظر می رسد که افزایش ناگهانی تعداد کاربران تلگرام از ۲۰۰ میلیون به ۴۰۰ میلیون  و ترک کردن پیام رسان واتس اپ به دلایل افشاء اطلاعات کاربران نیز تاثیر گذار بوده است.

مدیر عامل تلگرام پاول دوورف در این باره اعلام کرد: ما قصد داشتیم این افزونه بسیار پرکاربرد را برای اوج دوران پاندمی کرونا ویروس و قرنطینه های طولانی در دسترس کاربران قرار دهیم، اما این موضوع محقق نشد، اما  بدون شک این قابلیت با به روز رسانی ماه آینده اضافه خواهد شد و کاربران می توانند برای روزهای پایانی قرنطینه و دوره های پسا کرونا از آن لذت ببرند چرا که اکنون شما یک پلتفرم آموزشی،  تفریحی و تجاری در اختیار دارید.

وی افزود: تماس های ویدئویی گروهی ابتدا برای کاربران سیستم عامل های iOS و از طریق Yahoo Finance به مرحله اجرایی در خواهد آمد و ماه های آینده این قابلیت نیز برای سیستم عامل های اندرویدی و سیستم های ویندوزی نیز فعال خواهد شد. کاربران تلگرام از ابتدای ماه میلادی آینده می‌توانند با یکدیگر به انجام تماس گروهی بپردازند و به دلیل قرنطینه‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا از این قابلیت نهایت استفاده را ببرند.

بر اساس گفته های دوورف اگر چه پیام رسان تلگرام این قابلیت را بسیار دیرتر از رقبای خویش در دسترس کاربران قرار داد اما به نظر می رسد تماسهای گروهی تلگرام داری سرعت بیشتر و قابلیت های چند منظوره است که مشابه بخش های از ویژگی های پلتفرم اسکایپ، روم مسنجر و واتس اپ می باشد و هرآنچه را که از یک پلتفرم ویدئو کنفرانس انتظار دارید، برآورده خواهد ساخت.

گفتنی است این پیام رسان در حال حاضر از تماس های تصویری یک به یک و همچنین چت های صوتی گروهی برخوردار است که همگی در طی یک سال گذشته اضافه شده اند و در کمترین زمان ممکن جایگاه بسیار محبوبی را بین کاربران پیدا کردند و تلگرام را به یک رقیب بی بدیل تبدیل کردند.

البته  لازم به ذکر است، اگر چه تلگرام در افزودن نمایه و قابلیت های جدید عجله نمی کنند، اما این موضوع نتنها به شهرت و محبوبیت آن لطمه وارد نکرده است بلکه ارائه بهترین و بی نقص ترین قابلیت ها همراه با ارتقاء کیفیت و سرعت، کاربران را به استفاده از آن راغب تر ساخته است. این پیام رسان تا به اکنون بارها مورد حمله هکرهای سایبری زیادی  قرار گرفته است، اما  به نظرم می رسد تنها پیام رسانی است که حفظ حریم خصوص کاربران در صدر سیاست های آن قرار گرفته است.
 

کد خبر: ۸۶٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha