۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲
متقاعدسازی جمهوری خواهان برای زدن واکسن، چالش جدید آمریکا

متقاعدسازی جمهوری خواهان برای زدن واکسن، چالش جدید آمریکا

 واکسیناسیون عمومی در آمریکا طی هفته های اخیر در مقایسه با مدت مشابه در گذشته افت قابل توجهی در توزیع دوزها ثبت کرده است.

به گزارش بازار به نقل از لوموند فرانسه، مقامات آمریکایی برای جلوگیری از کاهش واکسیناسیون روزانه، باید ۲۴ درصد امریکایی ها را که اکثراً جمهوریخواه اند و تمایل به دریافت واکسن ندارند، متقاعد سازند.

 واکسیناسیون عمومی در آمریکا طی هفته های اخیر در مقایسه با مدت مشابه در گذشته افت قابل توجهی در توزیع دوزها ثبت کرده است و اکنون این روند با تکمیل ۳۰ درصد بزرگسالان واکسینه شده در حد میانگین کشوری قرار دارد.

از اواسط دسامبر سال ۲۰۲۰  بیش از ۳۰۰ میلیون دوز، عمدتا فایزر و مدرنا، تزریق شده است. ۱۴۲ میلیون امریکایی بالای ۱۶ سال حداقل یک دوز دریافت کرده اند  و ۱۰۰ میلیون نفر نیز به طور کامل واکسینه شدند.

 این کشور در حال کاهش مداوم و البته نسبی در تعداد مبتلایان روزانه (به طور متوسط ۵۴۰۰۰ مورد در هفت روز گذشته) و مرگ (به طور متوسط ۷۰۰ مورد) است.

اکنون روند واکسیناسیون همگانی با چندین چالش روبروست و در حالی که روزانه حدود ۲.۶ میلیون دوز تزریق می شود، اما این مقدار طی دو هفته گذشته به طور مداوم در حال کاهش بوده است.

کد خبر: ۸۶٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha