۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
فعالیت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر رونق گرفت/ افزایش چشمگیر اشتغال و شرکت‌های فعال
مدیرعامل منطقه ویژه بوشهر:

فعالیت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر رونق گرفت/ افزایش چشمگیر اشتغال و شرکت‌های فعال

بوشهر - نامور، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از افزایش چشمگیر اشتغال و شرکت‌های فعال در این منطقه طی سال‌های اخیر خبر داد و گفت: فعالیت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر رونق گرفته است.

حسین نامور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مناطق ویژه دارای قوانین و مقررات خاصی هستند و کالا بدون پرداخت عوارض گمرکی برای واردات، صادرات و یا صدور مجوز آن به این مناطق وارد شده و با انجام تولید و ایجاد ارزش افزوده به کشورهای مبدأ یا ثالث صادر می‌شود.

وی با اشاره به آغاز فعالیت منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از سال ۱۳۷۶ خاطرنشان کرد: امکانات زیربنایی و خدماتی از قبیل آب، برق، تلفن، گاز، راه، فضای سبز و… در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر فراهم شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با اشاره به آینده درخشان پیش روی این منطقه بیان کرد: پردازش صادرات از طریق تمرکز فعالیت‌های صنعتی یکی از مهم‌ترین راهبردهای منطقه ویژه اقتصادی بوشهر است.

وی اضافه کرد: از مزیت‌های اقتصادی بوشهر می‌توان به مرزهای آبی طولانی به همراه تأسیسات مجهز بندری، صنایع عظیم دریانوردی، فرودگاه بین المللی، ارتباط با کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس و جمعیت جوان و در حال تحصیل اشاره کرد.

افزایش ۲.۵ برابری تعداد شرکت‌ها
نامور با اشاره به فراهم شدن شرایط سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه بوشهر برای فعالان استان بوشهر و استان‌های هم‌جوار، افزود: زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی به‌ویژه کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس در این منطقه فراهم است.

وی بیان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر کارهای بزرگی انجام شده است و از سال ۹۶ که حدود ۲۰ شرکت در این منطقه فعال بودند، اکنون تعداد شرکت‌های فعال به بیش از ۵۰ شرکت رسیده است که بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد فعال هستند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با اشاره به فعالیت حدود ۸۰ شرکت تولیدی و خدماتی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر خاطرنشان کرد: میزان اشتغال در این منطقه به حدود هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است.

کد خبر: ۸۶٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha