۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
کوچ بورسی ها با کاهش شاخص  به بازار ارز غلط است
هشدار یک کارشناس پولی و مالی به سرمایه گذاران در گفتگو با " بازار":

کوچ بورسی ها با کاهش شاخص به بازار ارز غلط است

رئیس سابق هیئت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: ورود سرمایه ها در پی کاهش شاخص ها از بورس به بازار ارز اشتباه است، چرا که این بازار سوداگرانه و پرریسک آینده چندان امید بخشی را برای سودآوری ندارد.

اسماعیل صابری در گفتگو با " بازار" با بیان این که هر گونه سرمایه گذاری بدون در نظر گرفتن تبعات آن ممکن است باعث هدر رفت سرمایه ها شود، گفت: سرمایه گذاران برای ورود به بازارهای سودآور نباید هیجانی تصمیم بگیرند چرا که این روزها تمام بازارها شرایط مساعدی ندارند.

وی به رکود بازار مسکن، نوسان قیمت ارز و سکه اشاره کرد و افزود: ازآنجایی که بازار سرمایه بازاری امن و قانونی برای سرمایه گذاران است، بنابراین فعالان خبره این بازار نباید با سقوط مقطعی شاخص ها سرمایه های خود را از این بازار خارج و به بازارهی بی اطمینان ببرند، چرا که ذات بازار سرمایه نوسان شاخص هاست و احتمال بازگشت به روزهای پررونق در این بازار وجود دارد.

صابری در پاسخ به این سئوال که آیا با وجود افزایش نرخ ارز در یکی ۲ ماه اخیر احتمال افزایش قیمتی برای این کالا در آینده وجود دارد یا خیر؟ گفت: تقاضای واقعی برای خرید ارز همیشه موجب گرانی آن در بازار می شود و رشد قیمت ها دراین بازار به دلیل تقاضای هر ساله مسافران برای خرید ارز بوده است. بنابراین سرمایه گذاری در این بازار پرریسک بوده چرا که قیمت واقعی ارز بین ۱۴ تا هزار تومان است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: ایجاد التهابات و آثار روانی نرخ ارز را در بازار نوسانی می کند که البته بانک مرکزی با درایت و تصمیم گیری درست مانع از افزایش بی منطق نرخ ارز می شود در چنین شرایطی بعید به نظر می رسد که نرخ ارز در سال آینده با جهش قیمت یا افزایش همراه شود.  

کد خبر: ۸٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha