۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
آقای محجوب! برای کارگران ساختمانی چه کرده اید؟

آقای محجوب! برای کارگران ساختمانی چه کرده اید؟

رییس هیات مدیره تعاونی کارگران و استادکاران ساختمانی کشور در خصوص اظهارات اخیر دبیرکل خانه کارگر در یادداشتی نوشت: الان که در خانه ملت نیستید چه کاری می توانید برای کارگران شریف ساختمانی انجام دهید.

«اسعد صالحی» در این یادداشت تصریح کرده است، با سلام تحیات و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ایام لیالی قدر و عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی(ع) خدمت رهروان راستین آن حضرت در خصوص اظهارات دبیرکل حزب سیاسی خانه کارگر که در روز تولد حضرت امام حسن مجتبی (ع) در برخی از خبرگزاری ها منتشر شد چند مورد را تقدیم میدارم، آقای علیرضا محجوب که برای مشکلات کارگران ساختمانی شکایت می کنیم، حال اینکه برادر ارجمند، در چندین دوره نماینده مجلس بوده اید به مشکلات کارگران ساختمانی ورود پیدا نکردید از جمله سهمیه گذاری که از اساس و بنیاد غیرقانونی است، قانون فصل الخطاب ماست، در ماده ۲ قانون کار کارگر تعریف شده و مشمول بیمه تامین اجتماعی است و شما حتی یک بار به این مساله اعتراض نداشتید.

در صورتی که بسیاری از کسانی که هیچگونه دخل و تصرفی به جامعه کارگران ساختمانی نداشتن در قضیه سهمیه بندی ورود پیدا کردند و بهترین استفاده ابزاری و بهره برداری شخصی را از این مساله داشتن ما از شما حتی یکبار اقدام مقتضی و شایسته ای ندیدیم.

در مورد ماده ۱۸ قانون کار مبنی بر بهبود مستمر محیط کار چه اقدامی انجام دادید؟ در زمانی که این قانون تصویب شد شما جز نمایندگان مجلس بودید.

جناب آقای محجوب لطفا عملکرد خود را بصورت شفاف و واضح اعلام فرمایید، با توجه به اینکه الان در خانه ملت حضور ندارید چکاری می‌توانید برای کارگران ساختمانی که جزو شریفترین این ملت هستند، انجام بدهید.

درصورتی که شما جز هیچ تشکل صنفی هم نیستید بجز یک حزب سیاسی لطفا اقدامات و عنایات خود را صریحا و شفاف اعلام کنید-

اسعد صالحی - رییس هیات مدیره تعاونی تامین نیاز کارگران و استادکاران ساختمانی کشور و مشاور کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور

شایان ذکر است که روز هشتم اردیبشهت ماه سال جاری علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر گفته بود که اگر مشکلات کارگران ساختمانی مرتفع نشود، شکایت خواهیم کرد/ کارگران ساختمانی گل سرسبد جامعه کارگری هستند

وی درجشن گرامیداشت ولادت امام حسن مجتبی(ع)و بزرگداشت کارگران ساختمانی در چهارمین روز از برنامه‌های هفته کارگر افزود: سیرت و هیبت نبوی در امام حسن مجتبی(ع) جمع شده بود. من بر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، یادگار امام حسن مجتبی(ع) در ایران سلام می‌فرستم و این میلاد فرخنده را به ایشان تبریک می‌گویم. جایگاه و عرفان ایشان برهیچ کس پوشیده نیست. من این میلاد را به ایشان و تمامی حسنیان تبریک می‌گویم.

نماینده ادوار مردم تهران در مجلس درباره کارگران ساختمانی توضیح داد: بیمه و اشتغال کارگران ساختمانی با مشکلات فراوانی همراه است. در این روزهای کرونایی، کارگران صنعت ساختمان از فرصت اشتغال محروم یا تعداد محدودی از آن‌ها مشغول به کار هستند. در این شرایط، حمایت و برقراری مقرری بیمه بیکاری برای آن‌ها اهمیت فراوانی دارد.

این فعال کارگری توضیح داد: متاسفانه، عده‌ای از بیمه کارگران ساختمانی سوءاستفاده می‌کنند و این موضوع باعث شده است تا بیمه آنها با مشکلاتی همراه باشد. بازرسان سازمان تامین اجتماعی باید جلوی سوءاستفاده از بیمه این گروه را بگیرند. تصمیم داشتیم با برگزاری برنامه ویژه‌ای، مطالبات جامعه کارگران ساختمان را پیگیری کنیم اما آقای شوکت ( رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور) از ما فرصت خواستند تا مطالبات کارگران محقق شود.

محجوب افزود: اگر مشکلات حل نشود ما موضوع را از نظر قانونی پیگیری خواهیم کرد. متاسفانه کارگران ساختمانی روزمزد هستند و اگر سر کار نروند، مزد آن روز را از دست می‌دهند. اگر چنین شرایطی پابرجا نبود و ما از آن‌ها شکایت کرده بودیم، نتیجه حاصل شده بود.ما باید کاری کنیم تا کارگران ساختمانی گل سرسبد جامعه کارگری باشند.

کد خبر: ۸۶٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha