۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
تعهدات مالی واحدهای صنفی به تعویق می افتد/ شناسایی واحدهای صنفی متضرر
نماینده مردم کرمان و راور:

تعهدات مالی واحدهای صنفی به تعویق می افتد/ شناسایی واحدهای صنفی متضرر

کرمان – نماینده مردم کرمان و راور گفت: نظام بانکی شرایطی را ایجاد کرده است که طی سه ماه پیش رو تعهدات مالی واحدهای صنفی را با یک تعامل به تعویق بیندازد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا پورابراهیمی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  امروزه در سایر کشور ها و کشور ما شاهد تبعات شیوع ویروس کرونا هم در حوزه سلامت و هم در حوزه اقتصادی هستیم.

وی افزود: به دنبال تصمیمات مناسب برای کاهش تبعات شیوع ویروس کرونا در حوزه اقتصاد کشور هستیم زیرا در کشورهای دیگر شیوع این ویروس بر روی نرخ رشد اقتصادی تاثیر بیشتری گذاشته است.

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه کشور در زمینه اقتصادی در شیوع بیماری کرونا نسبت به سایر کشورها شدت تأثیرپذیری اش کمتر است، گفت: با اجرای فعالیت های اقتصاد مقاومتی طی سال های اخیر، در شرایط کنونی شاهد نتایج بسیار حائز اهمیتی در این زمینه هستیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل وجود تحریم ها در کشورمان طی سال های اخیر در حوزه اقتصادی توانسته بودیم مدیریت خوبی داشته باشیم و با وجود شیوع این ویروس، کشور ما نسبت به سایر کشور ها آسیب کمتری دید.

عضو کمیسون  اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: واحدها و گروه های صنفی که در شرایط کنونی متضرر شده اند احصاء خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری با وجود این اپیدمی با مشکلات بسیاری رو به رو شده است، بیان داشت: نظام بانکی و تامین های مالی یکی از سه محور اساسی در دستور کار دولت و مجلس شورای اسلامی است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه محور دوم مربوط به تصمیم‌های بنیادی در کشور است، تصریح کرد: اظهار نامه های مالیتی در پایان سال باید انجام شود بنابراین سازمان امور مالیاتی با توجه به شرایط کنونی در این زمینه تصمیمات منطقی بگیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: محور سوم در خصوص تامین اجتماعی است در اکنون در حال آماده کردن بخش نامه ای هستیم که دولت تمهیدات لازم در این زمینه را در نظر بگیرد.

وی با اشاره به اینکه دولت اقدامات خوبی در این سه محور انجام داده و منتظر عملیاتی شدن این اقدامات هستیم، عنوان کرد: نظام بانکی ما شرایطی را ایجاد کرده است که طی سه ماه پیش رو تعهدات واحدهای صنفی را با یک تعامل به تعویق بیندازد و قوه قضائیه نیز در این زمینه اعلام همکاری کرده است.

پورابراهیمی اظهار داشت: امیدواریم در سال آینده این فرصت وجود داشته باشد، مشاغلی که از این اپیدمی متضرر شده اند جبران خسارت شوند.

عضو کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به دنبال کاهش وابستگی های نفتی هستیم، بیان داشت: ما در کشور نیازمند ساختار بودجه با توجه به شرایط کنونی هستیم همچنین بودجه سال آینده به دنبال کاهش وابستگی به منابع نفتی است.

وی با اشره به اینکه بیش از ۳۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده برای مناطق محروم استان کرمان در نظر گرفته شده، افزود: توسط خیرین کشور و بنگاه های اقتصادی ۲۰۰ هزار ماسک تهیه شده که اولویت آن با مراکز درمانی است.

کد خبر: ۸٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha