۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
سرمایه گذاری در صنایع اشباع شده انجام نشود
رئیس کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی:

سرمایه گذاری در صنایع اشباع شده انجام نشود

مرتضوی، رئیس کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی گفت: بانکداری در کشور برای حمایت از بخش تولید باید علمی و اعتبار محور باشد و در این راستا خطوط اعتباری برای ارایه تسهیلات باید فعال شود.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سید محمدرضا مرتضوی در نشست هم اندیشی بررسی و ارائه بسته پیشنهادی وزارت صمت برای پشتیبانی و مانع زدایی از تولید با بیان این مطلب، افزود: باید رایزنی شود تا بانک های کشورمان نیز مانند همه کشورهای دنیا پیمان‌های بزرگ را به عنوان ضمانت تسهیلات بپذیرند و ساز و کار آن را فراهم کنند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی در ادامه بر تأمین سرمایه در گردش برای کشتهای قراردادی محصولات کشاورزی(به عنوان مواد اولیه کارخانجات صنایع غذایی) در قالب مثلث بانک، کشاورز و صنعت تأکید نمود.

مرتضوی همچنین تعامل بیشتر دستگاه‌های مرتبط با امر تولید از جمله بیمه و مالیات را خواستار شد.

وی همچنین خواست تا سرمایه گذاری در صنایع اشباع شده انجام نشود و دریافت هر گونه وجه از واحدهای تولیدی توسط دستگاه های خدمات رسان از جمله بیمه و مالیات، قبل از راه اندازی واحد ممنوع گردد.

گفتنی است که جلسه هم اندیشی و ارائه بسته پیشنهادی وزارت صمت در زمینه پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از تولید با حضور وزیر صمت و معاونان وزارتخانه، نمایندگان تشکلها و انجمنهای تخصصی بخش خصوصی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه در خصوص محورهای مختلف این بسته پیشنهادی، بحث و تبادل نظر گردید.

کد خبر: ۸۶٬۴۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha