۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
 اجرای طرح فروش اقساطی فرش دستباف از سال ۱۴۰۰
در دیدار رییس مرکز ملی فرش با نماینده مجلس مطرح شد؛

اجرای طرح فروش اقساطی فرش دستباف از سال ۱۴۰۰

حسینی، نماینده مردم خدابنده در مجلس در دیدار با رییس مرکز ملی فرش خواستار بررسی مشکلات فرش دستباف در حوزه انتخابیه خود شد و گفت: با تمام ظرفیت از طرح شناسنامه دار کردن فرش دستباف استقبال می کنیم.

به گزارش بازار به نقل از مرکز ملی فرش، سید البرز حسینی افزود: فرش دستباف همیشه به یاری اقتصاد و اشتغال کشور در آمده است و با ایجاد ظرفیت‌های تولیدی و کارآفرینی و هم چنین حمایت از فرش‌بافان می‌توان بخشی از مشکل اشتغال‌زایی در شهرستان را برطرف کرد.

وی گفت: با توجه به این که در خدابنده خریدار مستقیم بومی برای خرید فرش‌های دستباف وجود ندارد، این امر سبب شده است تا علی‌رغم فعالیتی که بافندگان این شهرستان دارند، صادرات فرش در این شهرستان متوقف باشد در حالی که خدابنده یکی از قطب‌های مهم تولید فرش در استان زنجان است.

سید البرز حسینی با بیان این که فرش‌های بافته شده توسط بافندگان خدابنده‌ای به نام شهرهای همدان و قم فروخته می‌شود، تصریح کرد: برخی افراد از سایر مناطق با در اختیار گذاشتن امکانات و مصالح اولیه، فرش های قالی بافان این منطقه را به نام خودشان به فروش می‌رسانند.

وی در ادامه با تاکید بر دریافت تسهیلات ارزان قیمت و اولویت بیمه قالی بافی، خواستار ثبت ملی و جهانی طرح ها و نقش های اصیل منطقه با کمک مرکز ملی فرش ایران شد.

رییس مرکز ملی فرش ایران نیز با تشکر و قدردانی از حضور نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی و توجه خاص ایشان به هنر – صنعت فرش دستباف، به شرایط فروش فرش دستباف به صورت اقساطی اشاره و گفت: تسهیلات خرید مواد اولیه برای قالی بافانی که مشاغل خانگی داشته و متمرکز نیستند، پرداخت خواهد شد.

رافع در خصوص اجرای طرح فروش اقساطی فرش دستباف از سال ۱۴۰۰ توضیح داد و گفت: این امر با همکاری صندوق کارآفرینی امید و بخش خصوصی در راستای بهبود وضعیت بازار فروش فرش دستباف با هدف استفاده تمام خانوارهای ایرانی از این کالای ارزشمند انجام می شود.

وی افزود: از این پس اتحادیه ها و تعاونی های فرش دستباف ملزم به ارائه گزارش عملکرد خود به مرکز ملی فرش ایران می باشند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران از ارائه تسهیلات به مجتمع‌های بخش خصوصی خبر داد و افزود: تسهیلات کمک هزینه خرید مواد اولیه برای قالی بافانی که مشاغل خانگی داشته و متمرکز نیستند، پرداخت خواهد شد.

رافع از انعقاد تفاهم نامه ای با کمیته امداد جهت اعطای تسهیلات و خرید فرش خبر داد و گفت: فرش دستباف بافندگان به قیمت مناسب خریداری می شود تا مشکلی از لحاظ بازاریابی وجود نداشته باشد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: ما در حوزه فرش دستباف برند خاصی نداریم، اما با کمک دستگاه‌های متولی و کمیته امداد امام‌خمینی (ره) توانسته ایم برای فرش دستباف نشان جمعی بگیریم و از ظرفیت دانشگاه ها و مرکز فنی و حرفه ای برای ایجاد مراکز رشد، شناسنامه دار شدن برندینگ و ثبت نقشه های جغرافیایی استفاده خواهیم برد.

رافع از افزایش ۲۰ درصدی تعداد قالی بافان بیمه تامین اجتماعی با تخصیص اعتبار لازم از سود سازمان برنامه و بودجه خبر داد و گفت: کارگاه های رنگرزی در شهرستان خدابنده با کمک مرکز، احیا خواهند شد.

وی از بهره گیری ظرفیت های صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی سخن گفت و افزود: در این خصوص از مراکز رشد، اساتید، دانشجوها استفاده می کنیم و اطلاعات را انتقال و ترویج خواهیم داد.

کد خبر: ۸۶٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha