۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
یورو دیجیتال؛ ارز مجازی اروپا به میدان می آید
رقابت بانکهای مرکزی برای عرضه پول های دیجیتال؛

یورو دیجیتال؛ ارز مجازی اروپا به میدان می آید

بانک مرکزی اتحادیه اروپا برای ورود به عرصه تولید یورو دیجیتال وارد میدان شده و اعلام کرده یورو دیجیتال نه رقیب پول نقد است و نه رقیب بیت کوین.

بازار گروه بین الملل: در این روزها خبرهایی در مورد تولید ارزهای دیجیتال توسط بانکهای مرکزی مطرح شده است و سوال این است که دلیل ورود آنها به این فضا چیست؟

طبق گزارش یورو نیوز؛ بانکهای مرکزی دنیا برای رقابت با بازار بیت کوین به میدان آمدند و اخیرا خبرهایی در مورد عرضه یورو و دلار دیجیتال توسط بانکهای مرکزی مطرح شده است. بعد از تایید خبر عرضه یوان دیجیتال به بازار، بانک مرکزی اتحادیه اروپا اعلام کرد در مورد عرضه یوان دیجیتال که ارزی دیجیتال با پشتوانه بانک مرکزی است مطالعه خواهد کرد.

در بیانیه این بانک آمده است: «عرضه یورو دیجیتال می تواند زمینه را برای افزایش امنیت در بازار ارزهای دیجیتال و قانونمند سازی این فضا را فراهم کند. احتمال این مساله وجود دارد که یک روز کارتهای پرداخت شخصی ارزهای دیجیتال توسط بانک مرکزی به مشتریان ارایه شود. به این معنا که کارتها به حسابهای مربوط به نگهداری یورو دیجیتال در بانک مرکزی متصل شود.»

طبق گزارش یورو نیوز تصمیم گیری در مورد اینکه گام های بعدی برای عرضه یوروی دیجیتال طی می شود، در سال ۲۰۲۱ اتخاذ خواهد شد. مهمترین مساله تامین امنیت  برای کار در بازار یوروی دیجیتال است و مساله دیگر تاثیر عرضه یورو دیجیتال روی اقتصاد و نظام مالی اتحادیه اروپا است.

بانک مرکزی اتحادیه اروپا اعلام کرد صدور و انتقال یورو دیجیتال با تکنولوژی مشابهی  با تکنولوژی های  استفاده شده در تولید رمزرارزهای مطرحی مانند بیت کوین انجام خواهد شد و این ارزهای دیجیتال می توانند رقیبی جدی برای بیت کوین در بازار جهانی باشند.

البته در بیانیه بانک مرکزی اروپا تاکید شده است که یورو دیجیتال جایگزین پول نقد در اقتصاد نمی شود و در رده رمزارزها قرار نمی گیرد. در صورتیکه یورو دیجیتال وارد بازار شود ارزش هر یورو دیجیتال معادل یک یورو خواهد بود و احتمال اینکه قابلیت رشدی مشابه ارزش بیت کوین را داشته باشد خیلی کم است.

علاوه بر اروپا، در امریکا هم خبرهایی برای عرضه دلار دیجیتال مطرح شده است، خبرهایی که نشان از رقابت بزرگ بانکهای مرکزی برای ورود به فضایی تازه در  اقتصاد دنیا دارد ولی با وجود اینکه بسیاری از رسانه ها در مورد تبدیل شدن این ارزهای دیجیتال به  عنوان رقبایی سر سخت برای بیت کوین یا پول نقد صحبت می کنند، بانکهای مرکزی تاکید کرده اند  که تمایلی برای این کار ندارند و ارزش هر دلار یا یوروی دیجیتال معادل یک دلار یا یورو است.

کد خبر: ۸۶٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha