۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
 لایحه رتبه بندی معلمان در اولویت کاری مجلس
نایب رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس خبر داد

لایحه رتبه بندی معلمان در اولویت کاری مجلس

گودرزی، نایب رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با برشمردن جایگاه ویژه و والای معلمان در نظام تربیت نیروی انسانی در کشور، تصریح کرد: بررسی لایحه رتبه بندی در دستور کار مجلس یازدهم قرار دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عباس گودرزی ضمن گرامیداشت هفته معلم، جایگاه معلم را جایگاه والا و ستودنی دانست و گفت: این جایگاه، جایگاه انبیا و پیامبران است چراکه پیامبران و ائمه معلمان جامعه بودند بنابراین جایگاه معلم بسیار والا و عزیز است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس یازدهم با بیان اینکه به همین خاطر روز شهادت شهید مطهری را به عنوان یکی از مفاخر گران سنگ کشور به عنوان روز معلم نامگذاری کردند، افزود: معلمی به فرموده شهید رجایی شغل نیست؛ بلکه عشق، هنر و ایثار است و در واقع حقوق و حق الزحمه‌ای که به معلمان پرداخت می‌شود به هیچ عنوان مابه ازای تلاش این عزیزان در کلاس‌های درس نیست چراکه کار و زحمتی که معلمان در کلاس‌های درس متحمل می‌شوند با پول قابل جبران نیست.

گودرزی اضافه کرد: مقام معلم را از مسئولیت و مأموریتی که در سند بنیادین آموزش و پرورش می‌توان درک کرد، در این سند تربیت انسانی موحد، مؤمن، معتقد به معاد و متعهد، ظلم ستیز، جهادگر، شجاع، ایثارگر، وطن دوست، ولایت مدار، منتظر، تلاش گر در جهت حکومت عدل جهانی، با اراده و دارای عزت نفس، آزادمنش، متخلق به اخلاق اسلامی و ماهر از مأموریت‌ها و رسالت‌های معلم است. لذا این مسئولیت مهم که بر دوش معلم است باید متناسب با امکاناتی باشد که در اختیار او قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، تربیت نیروی انسانی مؤثر برای کشور را بسیار حیاتی و مهم برشمرد و تصریح کرد: درست است که معلمان از عمر، جان و روح خود ایثارگری می‌کند ولی بخشی از تجلیل از مقام معلم باید با نگاه در حوزه معیشتی معلمان بروز پیدا کند.

وی ادامه داد: اعمال مدرک دوم معلمان یکی از اقداماتی بود که مجلس با تصویب آن طی سال گذشته در جهت ارتقای معیشت و کیفیت آموزش در نظام آموزشی کشور به تصویب رساند. مجلس معتقد است که محیط آموزشی باید پویا و متفاوت از محیط اداری باشد.

نایب رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که مجلس در آن اهتمام خواهد داشت، بررسی دقیق نظام رتبه بندی فرهنگیان است که این مسئله با در نظر گرفتن مطالبات فرهنگیان به صورت جدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اجرای نظام رتبه بندی لازمه تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

کد خبر: ۸۶٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha