۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
قراردادهای سفید دغدغه کارگران/ قانون کار ابلاغ نشد
رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

قراردادهای سفید دغدغه کارگران/ قانون کار ابلاغ نشد

ساری- بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس قراردادهای سفید امضا و ۹۰ روزه را دغدغه اصلی کارگران بیان کرد.

علی بابایی کارنامی در گفتگو با خبرنگار بازار قراردادهای سفید امضا و ۹۰ روزه را از دغدغه های کارگران بیان کرد و گفت: به رغم داشتن قانون جامع و کامل کار باز شاهد قراردادهای سفیدامضا هستیم در حالی که این نوع قراردادها معنای و مفهومی ندارد.

وی با عنوان اینکه نیازی به قانون جدید کار نیست، ادامه داد: یکی از مشکلات قانون این است که از ابتدا تاکنون، به دلیل وجود گرایش های مختلف در دولت های مختلف، این مصوبه قانونی توسط دولت ها ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: عدم ابلاغ قانون کار در حالی است که کارگران دارای مطالباتی هستند و هیچ دلیلی برای عدم اجرای قانون کار در کشور وجود ندارد و باید نسبت به ابلاغ آن اقدام شود.

بابایی کارنامی یادآور شد: متاسفانه با فراز و نشیب اجرایی قوانین درپی ضعف نظارت ها مواجه هستیم و به عنوان نمونه در مجلس کنونی چند قانون مصوب کردیم که دولت آن را اجرایی نکرده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یادآور شد: مجلس پرونده تخلف را به قوه قضاییه ارسال می کند و امیدواریم قوانین مصوب توسط دولت اجرایی شود.

وی با اشاره به مشکلات کارگران ساختمانی اظهار داشت: متاسفانه کارگران ساختمانی در قانون کار دیده نشدند و این درحالی که همه کارگران باید تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند و باید موانع فراروی رفع شود.

وی تصریح کرد: بار مالیاتی برای بیمه شدن کارگران ساختمانی باید تعریف و پیش بینی شود و امیدواریم در سال جاری مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل شود.

کد خبر: ۸۶٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha