۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
۲ کارگر معدن زغالسنگ طزره در عمق ۳۵ متری زمین مدفون شدند
در حادثه ریزش تونل؛

۲ کارگر معدن زغالسنگ طزره در عمق ۳۵ متری زمین مدفون شدند

دامغان- ریزش بخشی از کارگاه یکی از تونل‌های معدن زغالسنگ طزره وابسته به شرکت البرز شرقی سبب محبوس شدن دو کارگر شده و این دو کارگر ۱۵ ساعت است با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، غروب شنبه بخشی از معدن طزره در شمال شهرستان دامغان، وابسته به شرکت البرز شرقی شاهرود، دچار ریزش شدید شد و دو کارگر در این منطقه گرفتار شدند. از ساعت ۱۸ روز قبل که معدن ریزش کرده تا ساعت ۹ صبح یکشنبه هنوز تلاش برای پیدا کردن این دو کارگر معدنی ادامه دارد.

بامداد دوشنبه بود که خبر توسط مسئولان البرز شرقی تائید شد و منصور شریف مدیرعامل این شرکت به خبرنگار بازار گفت: تلاش گروه های امدادی برای یافتن دو کارگر گرفتار در معدن شرکت زغال سنگ البرز شرقی طزره دامغان ادامه دارد.

شریف با بیان اینکه تونل شماره ٤٢ معدن بزرگ طزره از معادن چهارگانه شرکت زغال سنگ البرز شرقی در کارگاه استخراج ١٣ پیشرو ریزش کرده است، تاکید کرد: همچنان تلاش برای نجات دادن کارگران محبوسی که دو جوان به نام ها میلاد روشنایی و سید اصغر افضلی هستند ادامه دارد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دامغان نیز دیگر مسئولی بود که این خبر را تائید و گفت: از شب گذشته برای اکسیژن دهی به کارگران محبوس در تونل حفره ای حفر شده تا بتوانند این کارگران را زنده از زیر آوار بیرون بیاورند.

علی اکبر مهرابی با بیان اینکه گروه امداد و نجات معدن طزره برای نجات این افراد، از سه مکان تونل فرعی حفر کردند و تاکنون بیش از ۲۰ متر پیشروی داشتند، گفت: کارگاه استخراج این تونل ۷۰ متر طول دارد و این دو کارگر در عمق ۳۵ متری زیر آوار هستند. 

هنوز از سرنوشت این کارگران خبری در دست نیست اما نکته تلخ این ماجرا این است که این دو کارگر درست در روز جهانی کارگر دچار حادثه شده‌اند روزی که یکی از مطالبات و مباحث همیشگی آن ایمنی کار برای کارگران است.

بیش از ۱۵ ساعت دلهره آور از زیر آوار ماندن این دو جوان گذشته است حال باید دید آیا گروه‌های امداد و نجات می توانند آنها را به سلامت بیرون بیاورند؟

کد خبر: ۸۶٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha