۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
تورم سال ۹۹ برابر ۳۶.۴ درصد شد
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران؛

تورم سال ۹۹ برابر ۳۶.۴ درصد شد

مرکز آمار نرخ تورم سال ۹۹ را ۳۶.۴ درصد اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از مرکز آمار ایران، نرخ تورم نسبت به سال گذشته برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ١.۶، ١.٨ و ٠.٤ واحد درصد افزایش یافته است.

روند افزایشی نرخ تورم  در سال ١٣٩٩
شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی در سال ١٣٩٩ برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب عدد ٢٥٢,۶، ٢٥٠.۶ و ٢۶٣.٥ را نشان می‌دهد که نسبت به سال قبل (نرخ تورم) برای کل کشور ٣۶.٤ درصد، مناطق شهری ٣۶.٢ درصد و مناطق روستایی ٣٧.٧ درصد افزایش نشان می­‌دهد. نرخ تورم نسبت به سال گذشته برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب  ١.۶، ١.٨ و ٠.٤ واحد درصد افزایش یافته است.

 نرخ تورم گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در سال ١٣٩٩ برای کل کشور ٣٩,٠ درصد، مناطق شهری ٣٨.٧ درصد و مناطق روستایی ٣٩.٩ درصد بوده است. نرخ تورم «خوراکی­ ها، آشامیدنی­ ها و دخانیات» نسبت به سال گذشته برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٣.۶، ٤.٠ و ٢.٣ واحد درصد کاهش یافته است.

نرخ تورم گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در سال ١٣٩٩ برای کل کشور ٣٥,٢ درصد، مناطق شهری ٣٥.١ درصد و  مناطق روستایی ٣٥.٨ درصد بوده است. نرخ تورم «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به سال گذشته برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٣.٨، ٤.٠ و ٢.٣ واحد درصد افزایش یافته است.

کد خبر: ۸۶٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha