۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
شرایط جدید برخورداری از بخشودگی‌های جرایم مالیاتی
از سوی سازمان امور مالیاتی اعلام شد؛

شرایط جدید برخورداری از بخشودگی‌های جرایم مالیاتی

بر اساس بخشنامه جدید سازمان مالیاتی کشور، تسهیلات تازه‌ای برای مودیانی که مانده بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند درنظر گرفته شده‌ است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، سازمان امور مالیاتی کشور طی بخشنامه‌ای، شرایط جدید بخشودگی جرایم مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی را اعلام کرد. این بخشنامه به شماره ۲۶۹۴/۲۰۰ و طی ۲۳ فروردین ماه امسال ابلاغ شده‌است.

بر اساس این بخشنامه، فعالان اقتصادی و بنگاه‌هایی که مانده بدهی مالیاتی خود، طبق برگ قطعی ابلاغ شده تا پایان خردادماه ۱۳۹۹، را تا تاریخ ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ پرداخت کرده باشند، از ۷۲ درصد بخشودگی جرایم برخوردار خواهند شد. همچنین، پرداخت مانده بدهی برگ قطعی در این تاریخ، تا ۳۱ اردیبهشت ماه امسال، ۷۰ درصد بخشودگی جرایم برای فعالان اقتصادی به همراه خواهد داشت.

همچنین، برای آن دسته از فعالان اقتصادی که مانده بدهی مالیاتی آنها طبق برگ قطعی ابلاغ شده از تاریخ ۱/۴/۱۳۹۹، طی مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این بخشنامه پرداخت شود، از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرایم برخوردار می‌شوند. در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده پس از مهلت‌های تعیین شده فوق، به ازای هر ماه ۲ درصد از بخشودگی موضوع این بند کسر می‌شود.

همچنین در بند دیگری از این بخشنامه، آمده‌است: «شرط برخورداری از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم موضوع ماده (۱۶۹) مکرر قانون مالیات‌های مستقیم برای عملکرد سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴، پرداخت بدهی مالیاتی عملکرد آن سال فارغ از زمان پرداخت است. همچنین برای سال ۱۳۹۵ به بعد، شرط برخورداری از بخشودگی جرایم موضوع ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم علاوه بر پرداخت بدهی آن سال، ارسال فهرست معاملات هر یک از سال‌های مذکور است.

شرایط جدید برخورداری از بخشودگی‌های جرایم مالیاتی

کد خبر: ۸۶٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha