۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
تعلیق همه بازارهای سرمایه گذاری در کشور! | فروشندگان ارز خانگی در بازار
«بازار» گزارش می دهد

تعلیق همه بازارهای سرمایه گذاری در کشور! | فروشندگان ارز خانگی در بازار

بدنبال کاهش قیمت ارز و سکه در بازار همه بازارهای سرمایه گذاری کشور نیز در رکود به سر می برند و تا زمان مشخص شدن رفع تحریم ها و نتایج نهایی مذاکرات برجام، بازارها در تعلیق هستند.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: قیمت انواع ارز، سکه و طلا در بازار مدتی است روندی نزولی با شیب ملایم به خود گرفته است. این کاهش قیمت که ناشی از اخبار مثبت مذاکرات برجامی و احتمال ایجاد توافقات برای رفع تدریجی تحریم هاست، باعث شده تا ارز از کانال ۲۶ هزار تومان به کانال ۲۳ هزار توامان نزول و سکه تمام بهار آزادی نیز در کانال ۹ میلیون تومان قرار گیرد. کاهش قیمتی که به گفته کارشناسان تا هفته های دیگر نیز ادامه دار خواهد بود.

فروشندگان ارز خانگی در بازار
از طرفی میدان فردوسی تهران، خیاباهای همجوار و صرافی های سراسر کشور این روزها رمق و رونق چندانی ندارند چرا که داد و ستدی آنچنانی درآن انجام نمی شود.  البته برخی از افرادی که قبلا ارز را برای سرمایه گذاری و سودآوری تهیه کرده اکنون برای جلوگیری از کاهش شدید این کالا آن را به بازار آورده و می فروشند. بازار سکه و طلا  نیز که ۲ هفته است در تعطیلی کرونا به سر می برد و وارد سومین هفته تعطیلی محدودیت های کرونایی شده است همچنان غیر فعال است اما با وجود نبود خریداران و فروشندگان در این بازاربی زرق و برق قیمت ها همچنان نزولی گزارش می شود. (نرخ ها از سوی اتحادیه طلا و جواهر اعلام می شود).

این روزها که قیمت ها در بازار سکه و ارز نزولی است، بازار سرمایه نیز با سقوط شاخص ها همراه است اما گویا قرار است برای رونق بخشی این بازار که خیلی ها چشم انتظار رونق آن هستند منابعی تزریق شود، علاوه بر این در بازار مسکن نیز معاملات آنچنانی انجام نمی شود و بازار خودرو نیز همین سرنوشت رکود را دارد. سئوال خیلی ها این است که بازارهای سرمایه گذاری باید تا کی در رکود بسر ببرند و این روزها چه بازاری برای سرمایه گذاری سودآور خواهد بود؟

همه بازارهای سرمایه گذاری کشور این روزها به تبع کاهش نرخ ارز در بازار در رکود قرار دارند، عامل اصلی ریزش قیمت ها در بازارهای سرمایه گذاری بخصوص سکه و ارز تداوم روند انجام مذاکرات برجامی و احتمال رفع تحریم های بین المللی است

پیمان مولوی، کارشناس مالی در گفتگو با خبرگزاری «بازا» درباره علل کاهش قیمت ها در بازار سکه و ارز و نیز رکود در سایر بازارهای سرمایه گذاری گفت: با توجه به پیش بینی کاهش نرخ دلار تا ۲۰ هزار تومان و حتی کمتر از این رقم، قیمت ارز و طلا در بازار نزولی بوده و این سیر نزولی ادامه دار است.

احتمال ادامه ریزش قیمت ها در بازار سکه و ارز از روزهای آینده
وی با بیان اینکه همه بازارهای سرمایه گذاری کشور این روزها به تبع کاهش نرخ ارز در بازار در رکود قرار دارند، گفت: عامل اصلی ریزش قیمت ها در بازارهای سرمایه گذاری بخصوص سکه و ارز تداوم روند انجام مذاکرات برجامی و احتمال رفع تحریم های بین المللی است. حال از آنجایی که اخبار مثبتی از روند مذاکرات به گوش می رسد این موضوع  بر قیمت ارز تاثیر گذاشته و نرخ ها را در بازار نزولی کرده است.

فعالان بازار و اقتصادی به دلیل احتمال برداشتن تحریم ها و انجام توافقات ایران با طرف های مقابل البته با حفظ مصالح کشور به خوبی می دانند که قیمت ارز در سراشیبی قیمت قرار گرفته و این کاهش قیمت ادامه دار است

این کارشناس مالی تصریح کرد: فعالان بازار و اقتصادی  به دلیل احتمال برداشته شدن تحریم ها و انجام توافقات ایران با طرف های مقابل البته با حفظ مصالح کشور به خوبی می دانند که قیمت ارز در سراشیبی قیمت قرار گرفته و این کاهش قیمت ادامه دار است بنابراین در چنین شرایطی دست نگه داشته اند تا نتیجه نهایی توافقات ایران با نمایندگان آمریکا و اروپا که بصورت غیر مستقیم انجام می شود را ببینند و پس از حصول نتایج اقدام به سرمایه گذاری و یا انجام معاملات در بازار کنند.

رکود دربازارهای سرمایه گذاری تا پاین مذاکرات برجامی ادامه دارد
همچنین وحید شهری شقاقی، کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه نیز در گفتگو با خبرگزاری «بازار» درباره علل کاهش قیمت ها و آینده بازارها گفت: اقتصاد ایران مدتی است در رکود به سر می برد و این رکود ناشی از انتظاری است که مردم برای نتیجه مذاکرات برجام می کشند.
وی با بیان اینکه کاهش قیمت ها در بازار ارز و سکه به احتمال زیاد تا پایان مذاکرات ایران با کشورهای طرف مقابل مذاکره کننده ادامه دارد، اظهارداشت: فعالان بازارها نیز فعلا از ترس ضر و زیان احتمالی اقدامی خاصی انجام نمی دهند و همچنان منتظر نتایج مذاکرات برجام هستند.
تاثیر تداوم مذاکرات برجامی و احتمال رفع تحریم ها در حالی است که هم اکنون قیمت دلار در بازار به ۲۳ هزار و ۴۵۰ تومان وقیمت یورو ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان شده است. کاهشی که روزانه باعث تغییر قیمت ها در تابلو صرافی ها می شود. علاوه بر کاهش قیمت در بازار آزاد، در صرافی‌های بانکی  نیزقیمت‌ دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته است؛ طوری که قیمت فروش دلار ۲۳ هزار و ۷۸ تومان و قیمت خرید دلار از مردم ۲۲ هزار و ۶۲۱ تومان تعیین شده است. همچنین قیمت فروش یورو نیز معادل ۲۷ هزار و ۹۲۰ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۷ هزار و ۳۶۷ تومان اعلام شده است. با کاهش قیمت ارز در بازار بهای طلا و سکه نیز سیر نزولی به خود گرفته اند.

هر گرم طلا زیر یک میلیون تومان و سکه در کانال ۹ میلیونی
 در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم ۹۷۸ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان وقیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شده است.  همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد. قیمت طلای ۱۸ عیار در هر گرم هم ۹۷۸ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴ عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۲۹۹ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.
بنا به این گزارش، باوجودی که قیمت ها مدتی است در بازار ارز و طلا نزولی است و بازار داد و ستد طلا و سکه هم به دلیل محدودیت های کرونایی بسته است اما همچنان شاهد افت قیمت ها در این بازار هستیم. افت قیمتی که کرشناسان معقدند ادامه دار خواهد بود و در صورت رفع همه تحریم ها دلار به ۱۸ تومان نیز می رسد.

کد خبر: ۸۶٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha