۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
تعطیلی خرید و فروش مصنوعات طلا در بازار| روند نزولی قیمت سکه، ارز و طلا در بازارهای جهانی
آخرین وضعیت بازار طلا

تعطیلی خرید و فروش مصنوعات طلا در بازار| روند نزولی قیمت سکه، ارز و طلا در بازارهای جهانی

با وجود گذشت بیش از ۴۰ روز از آغاز سال ۱۴۰۰، داد و ستد مصنوعات طلا در بازار تقریبا صفر شده و در این مدت طلا فروشان در بازار تهران به علت نبود مشتری و تعطیلی واحدهای صنفی، فروش بسیار اندکی را داشتند.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: به علت شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از گسترش آن در بین مردم بازار تهران برای چهارمین هفته تعطیل بود و در مجموع از اول سال جاری ۵ روز فعال بودند که در این مدت واحدهای صنفی به علت مشتری کم فروش بسیار اندکی داشتند.

در این مدت دادوستد سکه و طلای آب شده نیز در بازار تهران بسیار اندک بود، چون در این مدت مشتری کمی به بازار مراجعه کردند.

هرچند که به علت ادامه مذاکرات وین از اوایل سال جاری شاهد ثبات و حتی کاهش قیمت ها در بازار سکه و ارز بودیم، اما در این ۴۰ روز خریداران کمتری برای خرید مصنوعات طلا به بازار مراجعه کردند.

در ششمین هفته سال ۱۴۰۰ هم اکنون قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران به ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسیده، قیمت نیم سکه ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شده است.

همچنین قیمت ربع سکه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت سکه یک گرمی ۱۹۵ هزار تومان است و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران هم اکنون ۹ هزار و ۸۱۱ هزار تومان است.

نرخ ارز نیز در بازار روز شنبه ۱۱ اردیبشهت سال جاری، دلار به رقم ۲۳ هزار و ۲۷۲ تومان، یورو به قیمت ۲۷ هزار و ۹۲۱  تومان، پوند ۳۳ هزار و ۱۱۲ تومان، درهم امارات ۶ هزار و ۴۹۲ تومان و لیر ترکیه به ۲ هزار و ۸۶۰ تومان رسید.

«محمد کشتی آرای» نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بازار در تحلیل بازار طلا در سال جاری افزود: عملا به علت تعطیلی در بازار دادوستد طلا به صفر نزدیک بود.

وی با بیان اینکه تقاضا در بازار طلا بسیار کاهش یافته است گفت: کمبود نقدینگی نیز در بازار سکه به شدت کاهش یافته و حباب سکه در حال تخلیه شدن است.

حباب سکه به زیر ۲۰۰ هزار تومان  رسیده است
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه هم اکنون حباب سکه در بازا به زیر ۲۰۰ هزار تومان رسیده است، اظهار داشت: قبل از تعطیلات حباب سکه در بازار بیش از ۵۰۰ هزار تومان بود و حباب سکه در حال تخلیه است.

کشتی آرای در خصوص قیمت جهانی طلا، گفت: با توجه به کاهش ارزش دلار در بازارهای مالی، قیمت اونس جهانی روند صعودی اندکی گرفت و هم اکنون قیمت طلا در بازارهای جهانی در محدوده ۱۷۷۰ دلار قرار دارد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: قبل از تعطیلات سال جاری قیمت طلای ۱۸ عیار در بازار بیش از ۱۱۰ هزار تومان بود اما هم اکنون قیمت آن به ۹۸۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

ادامه مذاکرات مثبت وین، روند قیمت سکه و ارز را در روزهای اخیر نزولی کرده است
این مقام مسئول در اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: ادامه مذاکرات مثبت وین، روند قیمت سکه و ارز را در روزهای اخیر نزولی کرده است و با آزادسازی منابع مالی ایران در برخی از کشورهای جهان، کاهش قیمت ارز و سکه را بیشتر خواهد کرد.

همزمان با روند کاهش قیمت طلا در بازارهای داخلی و جهانی، یک کارشناس اقتصادی در حوزه و طلا و جواهر در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارداشت: در هفته جاری نیز شاهد کاهش قیمت سکه و ارز در بازار خواهیم بود.

«اکبر نقوی نیا» بیان کرد: سکه در روزهای پایانی هفته با توجه به قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی در کانال ۹ میلیون تومانی وارد شد و قیمت اونس جهانی طلا  نیز در هفته گذشته به حدود ۱۷۷۰ دلار در هر اونس رسید.

اکثر کارشناسان اقتصادی در بازارهای جهانی پیش بینی می کنند با توجه به آغاز گسترده واکسیناسیون کرونا در کشورهای مختلف جهان و بهبود اقتصاد جهانی به احتمال زیاد قیمت اونس جهانی طلا همچنان روند نزولی خود را هر چند اندک ادامه خواهد داد

وی با بیان اینکه پیش بینی ما این است که همچنان قیمت اونس جهانی روند کاهشی داشته باشد، اظهارداشت: اکثر کارشناسان اقتصادی در بازارهای جهانی پیش بینی می کنند با توجه به آغاز گسترده واکسیناسیون کرونا در کشورهای مختلف جهان و بهبود اقتصاد جهانی به احتمال زیاد قیمت اونس جهانی طلا همچنان روند نزولی خود را هر چند اندک ادامه خواهد داد.

چشم انداز قیمت طلا در بازارهای های جهانی
در حالی که به دنبال انتشار آمارهای اقتصادی مثبت سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا افزایش یافته و این مساله جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران را کاهش داده است و قیمت فلز زرد را در بازار نزولی کرده است.

رویترز در آخرین گزارش خود تاکید کرده است که قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۱۷ درصد کاهش به ۱۷۶۹ دلار و ۱۳ سنت رسید.

قیمت طلا در هفته گذشته شاهد ۰.۳ درصد کاهش بود و قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه ژوئن هم با ۰.۰۳ درصد کاهش به ۱۷۶۷ دلار و ۷۰ سنت رسید.

«استفن اینز» تحلیلگر بازار طلا در باره قیمت طلا می گوید: مجموعه آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا در حال تاثیرگذاری بر بازار طلا است و روند قیمت آن را نزولی کرده است

آمارهای منتشر شده در روز پنجشنبه گذشته نشان داد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه نخست سال تحت تاثیر اقدامات محرک اقتصادی و رشد مصرف شتاب گرفته است.

«استفن اینز» تحلیلگر بازار طلا در این باره می گوید: مجموعه آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا در حال تاثیرگذاری بر بازار طلا است و روند قیمت آن را نزولی کرده است.

سود اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا دیروز در نزدیکی بالاترین رقم بیش از ۲ هفته اخیر در نوسان بود و سبب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شد.

اوایل هفته گذشته نیز فدرال رزرو نرخ بهره و برنامه خرید اوراق قرضه خود را بدون تغییر حفظ کرد.

تحلیلگران موسسه یو بی اس معتقدند که تقویت آمارهای اقتصادی آمریکا احتمالا سبب خواهد شد تا فدرال رزرو در ماه های آینده مواضع انقباضی تری در حوزه سیاست های اقتصادی اتخاذ کند.

این تحلیلگران افزودند: افزایش نرخ بهره در آمریکا احتمالا سبب کاهش بیشتر حجم سرمایه گذاری ها در بازار طلا خواهد شد و قیمت فلز زرد را تا پایان سال به ۱۶۰۰ دلار خواهد رساند.

کد خبر: ۸۶٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha