۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
سازمان بورس و وزارت اقتصاد اصرار به برگزاری‌ انتخابات دارند
سخنگوی کانون سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت:

سازمان بورس و وزارت اقتصاد اصرار به برگزاری‌ انتخابات دارند

حیدری، سخنگوی کانون سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت از اصرار سازمان بورس و وزارت اقتصاد برای برگزاری انتخابات مدیران خبر داد.

به گزارش بازار، اکبر حیدری با بیان اینکه مجامع از منظر قانون غیرقانونی می باشد، در اینباره توضیح داد: بنا بر اعلام سازمان بازرسی کل کشور به دلیل اینکه اساسنامه مورد عمل بصورت فوق العاده در مجمع به تصویب نرسیده و حق انتخاب کردن و انتخاب شدن بیش از ۵۰ درصد مردم در مجامع روشن نیست، احساس می شود مباحث وارد شده توسط سازمان بازرسی کل کشور هنوز رفع نشده است.

وی با اعلام اینکه انتخابات باید تا رفع این موارد و حفظ حق مردم و رعایت قانون، به تعویق بیفتد، افزود: برخی مراجع قضایی در این رابطه احکامی صادر کرده اند.

در ادامه پوریا خاوری، مسئول درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک سهام عدالت با اشاره به اینکه ما برگزار کننده مجمع هستیم و آنچه را که سازمان بورس به عنوان نهاد بالادست از رهبری دریافت کرده، وظیفه آزادسازی سهام عدالت به شورای عالی بورس واگذار کرده است.

وی معتقد است مردم هرچه سریع تر باید به حق اصلی خود برسند و خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم نسبت به وجه سهام عدالت خود حساب ویژه باز کرده اند.

خاوری معتقد است این نهاد به عنوان خدمتگزار در کنار مردم ایفای نقش می کند و غیرقانونی بودن انتخابات مجمع را صراحتا رد کرد و افزود: اصلا این بحث در کار نیست.

وی ادامه داد: شرکت های زیر مجموعه سازمان بورس موظف هستند از قوانین تبعیت کنند.

خاوری در ادامه سخنان دیگر مهمان برنامه که تاکید کرد در رابطه با غیر قانونی بودن نامه ارائه شده است، گفت: درباره فرمایشات آقای حیدری در خصوص سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضائیه، بهتر است نماینده ای از این سازمان ها در اینباره صحبت کنند!

حیدری در این میان تاکید کرد ما مدافع حق سهامداران و شرکت ها هستیم و یادآور شد که رهبری لزوم انتقال سهام را به صاحبان تاکید کردند و در نامه اخیر دفتر رهبری به شورای بورس تکلیف شده است که انتخاب مدیران در چارچوب آئین نامه مصوب شورای عالی بورس باشد ولی اتفاق کنونی، خارج از چارچوب آئین نامه و بدون تصویب اساسنامه و نیز تحقق مشارکت واقعی مردم می باشد.

خاوری هم خطاب به دیگر مهمان برنامه درخواست کرد که حیدری اطلاعات خود را به روز نماید و در این میان حیدری خاطرنشان کرد در جلسات مربوط به شورای عالی بورس حضور داشته و در ریز جزئیات و مذاکرات قرار دارد.

خاوری گفت: این بحث شما دقیقا مغایر صحبت ماست؛ در مصوبه ای که شورای عالی بورس ارائه داده و به آئین نامه آزادسازی سهام عدالت ضمیمه کرده، دقیقا ذکر شده است که ...

در اینجا حیدری سخنان ابتر خاوری با با ذکر دقیق ماده ۲۲ تکمیل کرد و افزود: آئین نامه اجازه ای به شورای عالی بورس نداده است.

خاوری نیز اضافه کرد: مصوبه ای که ۴/۵/۹۹ ضمیمه شده است در خصوص دعوت به مجمع [اشاراتی دارد].

وی که مشغول قرائت مفادی از آئین نامه برای مردم بود، حیدری چنین نکته گویی را «تفسیر به رای» تلقی کرد و ادامه داد: اساسنامه باید در مجمع فوق العاده به تصویب برسد.

خاوری اضافه کرد: اینگونه نیست که فقط چند نفر از اعضای هیئت مدیره شورای عالی بورس در جلسه حضور دارند و در شورای عالی بورس از نهادهای مختلف، نمایندگانی حضور دارند که اگر مصوبه ای صادر می شود، مورد تایید همگان است.

کد خبر: ۸۶٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha