۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
فاز اول پروژه احداث و پرورش ماهی ۹۰۰ تنی در شهرستان ایجرود به بهره برداری می رسد
نیمه نخست سالجاری:

فاز اول پروژه احداث و پرورش ماهی ۹۰۰ تنی در شهرستان ایجرود به بهره برداری می رسد

زنجان- تاراسی، رئیس جهاد کشاورزی زنجان گفت: فاز اول پروژه احداث و پرورش ماهی ۹۰۰ تنی در شهرستان ایجرود با ۲۰۰ تن ظرفیت تولید ماهی طی نیمه نخست سالجاری به بهره برداری می رسد. 

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار به احداث و پرورش ماهی ۹۰۰ تنی در شهرستان ایجرود اشاره کرد و گفت: این پروژه جزو طرح های جهش تولید است که در سالجاری با جدیت دنبال می شود. 

وی اظهار کرد: فاز اول پروژه احداث و پرورش ماهی ۹۰۰ تنی در شهرستان ایجرود با ۲۰۰ تن ظرفیت تولید ماهی طی نیمه نخست سالجاری به بهره برداری می رسد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: با اتمام این پروژه شهرستان ایجرود به یکی از مناطق پیشرو در زمینه شیلات در سطح استان تبدیل می شود. 

تاراسی  با بیان اینکه شهرستان ایجرود در خصوص آبزی پروری عملکرد خوبی دارد،تاکید کرد: با احداث پرورش ماهی اشتغال خوبی در این شهرستان ایجاد می‌شود و این شهرستان بعد از ماهنشان در تولید آبزی رتبه دوم را دارد. 

وی از تولید سالانه بیش از ۱۷ هزار و ۲۰۰ تن انواع آبزیان سرد آبی در استان زنجان خبر داد و ابراز داشت: این استان رتبه سوم در تولید آبزیان سرد آبی در سطح کشور را دارد و در این صنعت بیش از دو هزار و ۳۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند و در سالجاری هم به توسعه صنعت آبزی پروری توجه ویژه ای خواهد شد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه استان با استفاده از مکانیزاسیون نوین در آبزی پروری توانسته مصرف آب در بخش پرورش بچه ماهی را تا پنج برابر کاهش دهد، افزود: تداوم بخشی به حمایت از زنجیره‌های تولید در بخش کشاورزی از برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی زنجان در سالجاری است.

کد خبر: ۸۶٬۲۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha