۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
سد فینسک ۳۰ میلیون مترمکعب از آب‌های مازندران را می‌بلعد
نماینده مردم ساری در مجلس:

سد فینسک ۳۰ میلیون مترمکعب از آب‌های مازندران را می‌بلعد

ساری- زارعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با اشاره به مشکل آبی در استان گفت: سد فینسک ۳۰ میلیون مترمکعب از آب‌های مازندران را می‌بلعد.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مازندارن در جمع آوری آب های سطحی با مشکل روبرو است، افزود: این مسئله سبب شده تا از آب های زیرزمینی استفاده کنید و این درحالی که میزان آب های سطحی مازندران از دیگر استان ها بیشتر است.

وی با تاکید بر تقویت زیرساخت های ذخایر آبی و توسعه ساخت سد در استان افزود: بیش از صدها روستای استان از جمله در ساری و میاندرود با مشکل آب مواجه هستند وباید در زمینه بهره برداری از آب های سطحی برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه هزاران هکتار از اراضی کشاورزی در استان با مشکل کم آبی مواجه هستند، افزود: در عین حال نگران ساخت سد فینسک بر روی سرشاخه های رودخانه تجن هستیم و می تواند در صورت احداث، ۳۰ میلیون مترمکعب آب را کاهش دهد.

زارعی خواستار جلوگیری از احداث سد فینسک بر روی منابع اسپی رود شد و گفت: در حال حاضر در منطقه دو دانگه و چهاردانگه با مشکل کم آبی روبرو هستیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: به جای عملیاتی شدن طرح های فرصت های پایدار توسعه، با طرح های سیاسی و غیرفنی نظیر انتقال آب بین حوضه ای، گسترش ویلازارها به چای توسعه صنعت گردشگری، عدم توجه به زیرساخت های کشاورزی و کم توجهی به نیازهای اعتباری بخش های منابع طبیعی سبب بروز مشکلاتی شده است.

کد خبر: ۸۶٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha