۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
 بازارهای جدید صنایع دستی زنجان شناسایی می‌شود/ ضریب اشغال مراکز اقامتی ۱۰ درصد
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

بازارهای جدید صنایع دستی زنجان شناسایی می‌شود/ ضریب اشغال مراکز اقامتی ۱۰ درصد

زنجان- ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: این استان به لحاظ تولید صنایع‌دستی مشکلات کمتری نسبت به فروش دارد به همین خاطر باید بازارهای جدید را در این حوزه شناسایی کنیم.

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه نزدیک به ۱۵ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن استان زنجان می‌گذرد،گفت: به همین خاطر حوزه گردشگری به واسطه تعطیلی‌هایی که ویروس کرونا به این بخش تحمیل کرده، بسیار متضرر شده است، به همین خاطر حوزه خدمات در عرصه گردشگری روزهای خوبی را سپری نمی‌کند.

وی اظهار کرد: حجم قابل توجهی از ضریب اشتغال مراکز اقامتی در استان پایین آمده به گونه‌ای که این روند امروز به زیر ۱۰ درصد رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی زنجان با یادآوری اینکه در فروردین‌ماه امسال ضریب اشغال مراکز اقامتی استان زنجان زیر ۱۰ درصد بود و این باعث شده است که خیلی از فعالان این عرصه توان استقامت در این بخش را نداشته باشند، گفت: پارسال به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم بسیاری از رویدادهای گردشگری را در استان زنجان برگزار کنیم.

ارجمند تاکید کرد: از دست دادن دو جشنواره بین‌المللی غذای اکو و جشنواره ملی آش ایرانی در سال گذشته که گردش مالی خوبی را برای استان به دنبال داشت که به دلیل شیوع ویروس کرونا موفق به اخذ مجوز برگزاری این دو جشنواره نشدیم.

وی  با بیان اینکه یکی از اتفاقاتی که به واسطه شیوع ویروس کرونا از آن متاثر شد، حوزه صنایع‌دستی بود که در این بخش استان زنجان نسبت به سال‌های گذشته در حوزه فروش صنایع‌دستی به دلیل شیوع ویروس کرونا متحمل خسارات زیادی شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه عملاً رویداد گردشگری در استان اتفاق نیفتاد، همین امر باعث شد تا فروش صنایع‌دستی نیز تحت تاثیر تعطیلی سفرها قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی زنجان ابراز داشت: هر چند طی سال گذشته در راستای فعال نگه داشتن کارگاه‌های صنایع‌دستی و نیز شعار سال گذشته که «جهش تولید» بود، دوره‌های آموزش فروش صنایع‌دستی در بستر فضای مجازی را برای صنعت‌گران صنایع‌دستی برگزار کردیم و در همین راستا توانستیم کارگاه‌های صنایع‌دستی استان را فعال نگه داریم، به همین خاطر می‌توان به جرأت گفت که بخش قابل توجهی از فروش هنرمندان و صنعت‌گران عرصه صنایع‌دستی امروز در بستر فضای مجازی اتفاق می‌افتد.

ارجمند یکی از زیرمجموعه‌های صنعت چاقو را تولید قلم‌تراش دانست و عنوان کرد: در همین راستا پارسال جشنواره‌ای با عنوان قلم‌تراش برتر در استان برگزار و منجر به معرفی استادکاران خوب قلم‌تراش و آثار ماندگار در این عرصه شد و امروز شاهد این موضوع هستیم که در بستر فضای مجازی با مبالغ قابل توجهی قلم‌تراش‌های استان و شهر زنجان به فروش می‌رسد به همین خاطر برنامه‌ریزی شده است تا همین مسیر ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه توانمندسازی هنرمندان صنایع‌دستی یکی از برنامه‌هایی است تا بتوانیم کمک‌حال فعالان این عرصه در راستای مانع‌زدایی باشیم و از همه مهم‌تر زمینه را برای فروش این محصولات ایجاد کنیم، بیان کرد: استان زنجان به لحاظ تولید صنایع‌دستی مشکلات کمتری نسبت به فروش دارد به همین خاطر باید بازارهای جدید را در این حوزه شناسایی کنیم.

کد خبر: ۸۶٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha