۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
۱۵۵ دفتر پیشخوان خدمات دولت در اردبیل فعال است
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل:

۱۵۵ دفتر پیشخوان خدمات دولت در اردبیل فعال است

اردبیل - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل با بیان اینکه ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و غیرحضوری، راهکار موثری در کاهش هزینه و تسریع در انجام امور اداری است، گفت: هم اکنون تعداد ۱۵۵ دفتر پیشخوان خدمات دولت در استان فعال است.

بهروز رزمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در سال ۹۸ اقدامات خوبی در جهت رشد شاخص های  حوزه «آی‌سی‌تی» انجام گرفته است، گفت: از مهمترین اقدامات این حوزه اجرای موفقیت آمیز طرح پایش یک هزار و ۱۷ روستای بالای بیست خانوار را می توان نام برد.

وی تصریح کرد: این طرح با هدف بروزرسانی شاخص های حوزه «آی‌سی‌تی» در روستاها، بررسی میزان دسترسی روستائیان به خدمات مختلف حوزه فاوا و برنامه ریزی برای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهرها و روستاهای استان، با همکاری واحدهای تابعه وزارت در استان اردبیل انجام شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل به اجرای طرح سنجش وضعیت پوشش تلفن همراه و کدهای دستوری USSD در روستاهای تعیین شده توسط استانداری اردبیل جهت برگزاری انتخابات الکترونیک در اردبیل اشاه کرد و افزود: با هدف بررسی وضعیت ارتباطی روستاهای تعیین شده جهت برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸۶۷ روستایی که به عنوان محل های شعب اخذ رای انتخاب شده بودند، طرح پایش انجام شد.

نصب و راه اندازی ۶۸ سایت جدید تلفن همراه در روستاهای استان

رزمی با اشاره به پایدار شدن وضعیت پوشش تلفن همراه استان، از نصب و راه اندازی ۶۸ سایت جدید تلفن همراه در روستاهای استان در سال ۹۸ خبرداد.

وی در ادامه به اقدامات انجام گرفته در راستای کاهش شکاف دیجیتالی و توسعه زیرساخت ها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اشاره کرد و گفت: با اجرای موفقیت آمیز ۱۷۰ کیلومتر فیبرنوری در نقاط روستایی شهرستان های استان، ظرفیت شبکه انتقال استان به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

رئیس کارگروه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی اردبیل با اعلام خبر صدور ۱۷ مجوز جدید تاسیس دفتر پیشخوان دولت در استان گفت: پس از واگذاری دبیرخانه دفاتر پیشخوان دولت به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و اجرای بخش نامه ها و قوانین جدید مربوط به تشکیل کارگروه استانی، دفاتر پیش خوان دولت توسط اداره کل استان پس از وقفه ای ۹ ساله در تخصیص مجوز جدید دفاتر پیشخوان، تعداد ۱۷ مجوز تاسیس دفتر و شش مجوز جدید دفتر «آی‌سی‌تی» روستایی اردبیل در سال ۹۸ صادر شده است.

۱۸ دفتر آی سی تی روستایی، در استان فعال است

مدیرکل فاوای استان اردبیل با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۱۵۵ دفتر پیشخوان خدمات دولت و ۱۸ دفتر «آی‌سی‌تی» روستایی، در استان فعال است، گفت: ارائه خدمات دستگاه‌های دولتی به صورت الکترونیکی و غیرحضوری در دفاتر پیشخوان دولت به مردم، از جمله راهکارهای موثر در کاهش هزینه و تسریع در انجام امور اداری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رزمی گفت: در بخش حمایت های مادی نیز از سال‌های گذشته با پرداخت تسهیلات وجوه اداره شده توسط کارگروه استانی حامی فعالین حوزه «آی‌سی‌تی» بوده ایم و در سال ۹۸ نیز با اطلاع رسانی تسهیلات وزارت ارتباطات اقدامات خوبی در این بخش انجام شده است.

وی اظهار کرد: در همین خصوص ۳۲ ثبت نام در سامانه ایران نو آفرین توسط فعالین حوزه، ثبت شده است که ۲۵ درخواست توسط شرکت های دانش بنیان بومی، سه درخواست توسط شتاب‌دهنده ها و مراکز رشد استانی، دو درخواست توسط شرکت های بزرگ رشد یافته و دو درخواست توسط علاقه مندان به حوزه های کسب و کار در سامانه فوق ثبت شده است.

کد خبر: ۸٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha