۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
عوامل تاثیر گذار بر نوسانات یورو در فارکس| تکنیکال یا فاندامنتال، کدامیک سودآورتر است؟
کارشناس اقتصادی در گفتگو با بازار؛

عوامل تاثیر گذار بر نوسانات یورو در فارکس| تکنیکال یا فاندامنتال، کدامیک سودآورتر است؟

حیدری کارشناس اقتصادی می‌گوید: اگر به دنبال قیمت‌گذاری بر روی یورو در فارکس هستید خبرهای مربوط به اتحادیه اروپا را بررسی کنید و اگر ارزش‌گذاری مهم است نظر بانک مرکزی اتحادیه اروپا را تحلیل کنید.

بازار؛ گروه بورس: سیاست‌های بانک مرکزی اتحادیه اورپا و اتفاقاتی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌افتد قیمت یورو و ارزش گذاری آن را در بازار فارکس مشخص می‌کند که به گفته علی حیدری کارشناس اقتصادی در صورتی که به هر دلیلی خبری از سیاست‌های بانک مرکزی اتحادیه اروپا وجود نداشت یا معامله‌گر نتوانست به این اخبار دسترسی پیدا کند، می‌تواند تا ۵۰ درصد نوسانات یورو را مشروط به نوسانات دلار آمریکا تطبیق دهد.

اگر دنبال قیمت گذاری هستید، خبرها را بررسی کنید و اگر به دنبال ارزش گذاری یورو هستید نظر بانک مرکزی و تحلیل رویدادهای که مرتبط با بانک مرکزی اتحادیه اورپا هستند را بررسی کنید

در ادامه گفتگوی هفتگی در مورد بازار فارکس و عوامل موثر بر جفت ارزها، امروز به بررسی عواملی که بر روی قیمت یورو موثر هستند می‌پردازیم. در گفتگوی که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید حیدری به بازار گفت: اقتصاد آلمان در بین کشورهای اتحادیه اروپا بیشترین تاثیر را بر روی یورو می‌گذارد و بعد از آن فرانسه و ایتالیا هستند که ارزش‌گذاری و قیمت‌گذاری یورو در فارکس را رقم می‌زنند.

*یورو به عنوان یکی از ارزهای مورد اقبال مردم در بازار فارکس است که حجم معاملات زیادی هم بر روی آن انجام می‌شود، چه عواملی در نوسانات این ارز در فارکس موثر است و معامله‌گران آن باید چه نکاتی را در مورد آن بدانند؟
همیشه حیطه ارزش‌گذاری یورو را  بانک مرکزی اتحادیه اورپا مشخص می‌کند و مبنای سیاست گذاری بانک مرکزی اتحادیه اروپا در حال حاضر، نرخ بهره است. این بانک برای اعمال سیاست‌های پولی خود بیشتر روی خرید و فروش اوراق قرضه کار می‌کند؛ به زبان ساده نوعی سیاست انبساطی یا انقباضی را برای جمع کردن پول انجام می‌دهد.

 به نظر من صحبت‌های رئیس بانک مرکزی اتحادیه اروپا، سیگنال بسیار مهم میان مدت و کوتاه مدت، برای کسانی است که بر روی یورو کار می‌کنند. اگر ایشان صحبت از تداوم خرید اوراق قرضه کرد یا از تداوم سیاست‌های انبساطی پولی حرف زد، ما را به این تحلیل نزدیک می‌کند که یورو کماکان تا نشست بعدی اتحادیه اروپا نزولی است و اگر رئیس بانک مرکزی اتحادیه اروپا صحبت از تداوم فروش اوراق قرضه نکرد یا ابهاماتی در این زمینه ارائه کرد، در این لحظه  باید دست نگه دارید و منتظر خبرهای آمریکا باشید.

اگر سبک و سیاق خاصی در معامله‌گری دارید تا مادامی که به شما سود می‌دهد به آن پایبند باشد حتی اگر تکنیکال کار می‌کنید

اگر بانک مرکزی اروپا قصد فروش اوراق قرضه دارد، تا  زمانی که این اوراق توسط بانک مرکزی فروخته می‌شود یعنی وضعیت اقتصادی رو به بهبود یا مناسب است و این یعنی اینکه ما می‌توانیم یورو را صعودی در نظر بگیرم. به بیان دیگر تقریبا تا ۵۰ درصد خبرهای بانک مرکزی اروپا بر روی  یورو اثرگذار هستند.

اگر خبری در بازار نبود و یا به هر دلیلی از سیاست‌های بانک مرکزی اروپا مطلع نبودیم، آن هفته را می‌توانیم نوسان یورو را تا ۵۰ درصد مشروط به نوسان دلار آمریکا در بازار فارکس در نظر بگیریم.

*در جفت ارز یورو و دلار آمریکا کدام وزن بیشتری دارد و اگر کسی بر روی این جفت ارز در حال کار کردن است، کدام ارز را بیشتر بررسی و رصد کند؟
اگر بخواهیم از نظر بنیادی بررسی کنیم و تنها بر مبنای خبر باشد، بیشتر وزنه را  روی دلار آمریکا بگذاریم، مگر اینکه خبر خیلی خاصی مورد یورو باشد، مثل  نشست بانک مرکزی اروپا یا سرعت تزریق واکسن کرونا و یا خبرهای بمب گذاری و انفجارات و غیره، در غیر این صورت اگر اتفاق خاصی نبود دلار آمریکا می‌تواند تاثیر بیشتری  داشته باشد و در صورتی که بخواهید خیلی حرفه‌ای کار کنید، مسلما چیزی که اینجا مشخص است شما باید هر دو ارز را رصد کنید.

 *در اعمال سیاست‌های یورو، کدام یک از کشورهای اتحادیه اروپا بیشترین تاثیرگذاری را دارد؟
تا این لحظه اخبار صنعتی در مورد اقتصاد آلمان وزنه سنگینی بر روی یورو در حیطه قیمتی و ارزش گذاری دارد و بعد از آن فرانسه و ایتالیا  قرار دارد، اما خبرهای عجیبی مثل خروج یک کشور از اتحادیه اروپا یا  استقلال کاتالان‌ها از اسپانیا و از این دست اخبار می‌تواندتاثیر بیشتری نسبت به اخبار صنعتی آلمان داشته باشد.

*آلمان به عنوان یکی از کشورهایی که در اقتصاد خوب عمل کرده پیشتاز سایر کشورها بوده، کدام سیاست اقتصادی یا صنعت توانسته آن را پیشتاز کند؟
بعد از جنگ جهانی دوم ان چیزی که آلمان را آلمان کرد، مدیریت درست دولتی یا حکومتی بود. نحوه‌ی مدیریت صحیح و برنامه ریزی درست بود که آلمان را پیشتاز کرد. صنعتی که این را کشور در دنیا پیشرو کرد، صنایع سنگین مثل ساخت کامیون، لودر و صنایعی و تجهیزاتی از این دست است، این کشور در این صنعت در خیلی از مواقع رقیب یا شریک آمریکا است.

بعد از جنگ جهانی دوم قیمت‌ها در آلمان لحظه‌ای بود و مردم حاضر بودند پول را به هر چیزی به غیر از پول ملی تبدیل کنند. بر اساس تاریخ، تا لحظه‌ای که دیوار بین آلمان غربی و شرقی  شکسته شود، کسانی که در آلمان شرقی بودند، آرزو داشتند از این دیوار عبور کنند و به آلمان غربی بروند، اما نه به خاطر جغرافیایی آن، بلکه بخاطر دسترسی به امکانات و شیوه و سیاق حکومتی که این کشور داشت.

*کدام خبر کشور آلمان به درد معامله‌گران فارکس که بر روی یورو کار می‌کنند می‌خورد؟
به نظرم کلیه اخبار اتحادیه اروپا را باید بررسی کنیم چون در خود اخبار اتحادیه اروپا خبرهای مرتبط با کشورهای عضو را به صورت تفکیک شده ارائه کرده است.

اگر دنبال قیمت گذاری هستید، خبرها را بررسی کنید و اگر به دنبال ارزش گذاری یورو هستید نظر بانک مرکزی و تحلیل رویدادهای که مرتبط با بانک مرکزی اتحادیه اروپا هستند را بررسی کنید.

*پیشنهادتان به معامله‌گرانی که بر روی یورو کار می‌کنند چیست؟
اگر همه آن چیزی که در بالا گفته شده را نتوانستید بررسی کنید، کافی است تحلیل‌های جانبی که در این مورد آن وجود دارد با دقت گوش دهید البته اگر سبک و سیاقی خاصی در معامله‌گری دارید تا مادامی که به شما سود می‌دهد به آن پایبند باشد حتی اگر تکنیکال کار می‌کنید به آن چیزی که در حال کار کردن هستید پایبند باشید.

کد خبر: ۸۶٬۱۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha