۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
ارزش بازار ارزهای مجازی به ۲.۰۳ هزار میلیارد دلار رسید
رقابت تنگاتنگ بیت کوین و اتریوم؛

ارزش بازار ارزهای مجازی به ۲.۰۳ هزار میلیارد دلار رسید

در دو روز آخر هفته ارزش بیت کوین در بازار جهانی به بالغ بر ۵۷ هزار دلار و ارزش سرمایه موجود در بازار بیت کوین نسبت به کل سرمایه موجود در بازار رمزارزها به ۴۸ درصد رسید.

بازار؛ گروه بین الملل: بازار رمز ارزها در این هفته با نوسان های زیادی همراه بود ولی مهمترین تحول در این هفته رسیدن قیمت هر بیت کوین به مرز ۵۷ هزار دلار در آخرین ساعات کاری روز جمعه بود. آمار نشان می دهد در روز جمعه قیمت هر بیت کوین در بازار ۶.۶۲ درصد نسبت به روز قبل از آن رشد کرد و از ۵۲ هزار دلار در روز پنج شنبه به ۵۷ هزار دلار در روز جمعه رسید.

از طرف دیگر در روز جمعه هر اتریوم با قیمت بالغ بر ۲۷۵۵ دلار در بازار مبادله شد که نسبت به روز پنج شنبه ۰.۲۹ درصد کاهش پیدا کرده بود. در روز پنج شنبه رکورد قیمت این رمز ارز در بازار جهانی شکسته شده بود.

روز جمعه قیمت هر XRP در بازار جهانی به ۱.۵۹ دلار رسید که ۱۳.۹۷ درصد نسبت به روز قبل از ان رشد کرده بود و ارزش هر Stellar  به ۰.۵۳ دلار رسید که با رشدی معادل ۷.۹۲ درصد نسبت به روز قبل از ان رشد کرد.

در دو روز آخر هفته گذشته بازار رمز ارزها تحولات زیادی را تجربه کرد. مهمترین تحول در قیمت اتریوم دومین رمز ارز محبوب دنیا اتفاق افتاد. در روز پنج شنبه ارزش هر رمز ارز با ۱.۵۳ درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به ۲۷۹۹ دلار رسید که بالاترین قیمت هر اتریوم در تاریخ  فعالیت این رمز ارز در بازار بود اگرچه در روز جمعه هر واحد از این رمز ارز با تجربه کاهش قیمت به ارزش ۲۷۵۵ دلار فروش رفت.

دلیل افزایش قیمت این رمز ارز افزایش تقاضای آن توسط موسسات سرمایه گذاری بود. بانک سرمایه گذاری اروپایی اوایل هفته گذشته اعلام کرد  برای اولین بار از بلاکچین اتریوم استفاده می کند و با استفاده از این رمز ارز بالغ بر ۱۰۰ میلیون یورو را طی دو سال وارد بازار خواهد کرد.

در این روز ارزش بیت کوین هم در بازار نوسان زیادی را تجربه کرد ولی در روز جمعه زمانی که هر بیت کوین با قیمت بالغ بر ۵۷ هزار دلار مبادله شد، ورق در بازار این رمز ارز برگشت.طبق گزارشهای موجود ارزش سرمایه در گردش در بازار بیت کوین در روز جمعه برابر با  ۹۸۷.۵ میلیارد دلار بود که ۴۸.۶ درصد از کل ارزش سرمایه موجود در بازار رمز ارزها در دنیا بود.

در همین روز ارزش سرمایه موجود در بازار اتریوم Ethereum برابر با ۳۱۴.۲ میلیارد دلار بود که سهمی برابر با ۱۵.۵ درصد از کل ارزش سرمایه موجود در بازار رمز ارزها را داشت. ارزش کل سرمایه موجود در بازار رمز ارزها در دنیا برابر با ۲.۰۳ هزار میلیارد دلار است.

کد خبر: ۸۶٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha