۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
افت منابع آب شرب گلستان به دلیل استفاده همزمان از چاه های شرب و کشاورزی
مدیرعامل آب منطقه ای گلستان مطرح کرد؛

افت منابع آب شرب گلستان به دلیل استفاده همزمان از چاه های شرب و کشاورزی

گرگان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: کاهش بارش ها طی سال آبی جاری باعث افت شدید سفره‌های زیرزمینی عمیق و کم عمق به عنوان منبع اصلی تامین آب مورد نیاز حوزه های کشاورزی، شرب و صنعت شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، سید محسن حسینی اظهار کرد: برای گذر ازخشکسالی تابستان امسال، توجه و عمل به مشارکت در مدیریت مصرف منابع آبی با همراهی دستگاه‌های مرتبط و مردم ضروری است.

وی از هم استانی ها به ویژه کشاورزان خواست به توصیه های کارشناسان در خصوص دوری از کشت محصولات زراعی پرآب طلب و جایگزین کردن آن با کشت محصولات کشاورزی کم آب‌َبر توجه کنند.

وی افزود: در حال حاضر آب شرب ساکنان گلستان از ۶۰۰ حلقه چاه تامین می شود که در فصل تابستان به دلیل استفاده همزمان چاه های آب عمیق در منطقه برای مصارف کشاورزی، افت منابع آبی شرب دور از انتظار نیست.

حسینی گفت: علاوه بر پیش بینی حفر و تجهیز چاه های آب جدید، مواردی مانند احداث مخازن جدید، ذخیره سازی شبانه آب در مخازن، سرمایه گذاری برای بهسازی شبکه های فرسوده و ممانعت از هدر رفت آب ضروری است.

به گفته مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان، در این استان هفت هزار حلقه چاه عمیق حفر شده که آب بیشتر آن ها در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی بر افزایش اعتبارات استانی در اجرای طرح های مهندسی رودخانه ها در گلستان تاکید کرد و افزود: این شرکت، مطالعه و اجرای طرح های مهندسی رودخانه های استان را در دست اجرا دارد که با بهره برداری از آن، احتمال بروز خسارت در زمان سیل تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

کد خبر: ۸۶٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha