۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
کمبود الکل مشکل اصلی تولید مواد ضدعفونی / ظرفیت تولید ۲۰ تا ۱۰۰ درصد بیشتر شد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفتگو با بازار:

کمبود الکل مشکل اصلی تولید مواد ضدعفونی / ظرفیت تولید ۲۰ تا ۱۰۰ درصد بیشتر شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران می‌گوید: مشکل اصلی تولید مواد ضدعفونی کننده کمبود الکل است و اگر تامین این ماده اولیه با سرعت بیشتری انجام شود، شاهد افزایش تولید در این بخش خواهیم بود.

بازار- براساس اعلام انجمن تولیدکنندگان اتانول ایران ٤٠ کارخانه تولید اتانول وجود دارد و براساس اعلام سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ٨‌میلیون تن ذخیره الکل در کشور وجود دارد و روزانه ٢٠٠‌هزار تن الکل تولید می‌شود. با این حال، تولیدکنندگان مواد بهداشتی و ضدعفونی از کمبود الکل می‌گویند و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تولید بیشتر مواد ضدعفونی کننده را منوط به تامین الکل می‌داند.

یداله صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه در استان تهران تولید کننده الکل نداریم، به بازار می‌گوید: نیاز الکل استان از سایر تولید کننده های فعال در کشور تامین می‌شود و اگر الکل بیشتری در اختیار تولید کنندگان مواد ضدعفونی کننده قرار گیرد، تولید با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

این مقام مسئول در حالی از عدم همکاری واحدهای تولید کننده الکل درکشور گله می‌کنند که در روزهای گذشته برخی از رسانه‌های خبری اعلام کردند که استانداران مانع جابجایی الکل می‌شوند. به دنبال این سنگ اندازی‌ها، وزیر بهداشت و درمان و قائم مقام وزارت صمت دست به قلم شده وطی نامه ای به وزیر کشور از نبود همکاری لازم در استانداری‌ها گله کردند. به دنبال این نامه بود که عبدالرضا رحمانی فضلی بلافاصله با انتشار نامه‌ای آنی به استانداران سراسر کشور دستور داد تا با توجه به اهمیت موضوع، هرگونه همکاری لازم با سازمان غذا و دارو انجام شود.

اما آنگونه که از گفته های رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران برمی آید مشکل تامین الکل بزرگترین بازار مصرفی کشور هنوز حل نشده است.

افزایش تولید مواد ضدعفونی کننده در تهران

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه در صورت تامین الکل، تولید مواد ضدعفونی کننده بیشتر می‌شود، می‌گوید: در حال حاضر حدود ۴۹ واحد تولید کننده مواد شوینده در تهران وجود دارد که ۲۶ تای آنها مواد ضدعفونی کننده تولید می‌کنند.

به گفته صادقی، میزان تولید حدود ۱۸ واحد تولید کننده الکل نسبت به گذشته بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده اما به دلیل افزایش شدید تقاضایی که ایجاد شده این سطح از تولید جوابگوی نیاز بازارنیست.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران همچنین اعلام کرد: وضعیت تولید سایر محصولات شوینده بسیار مناسب بوده و هیچ کمبودی در این بخش وجود ندارد.

کد خبر: ۸٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha