۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
توسعه نیروگاه‌های خورشیدی میانبری در تامین برق پایدار صنایع اصفهان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

توسعه نیروگاه‌های خورشیدی میانبری در تامین برق پایدار صنایع اصفهان

اصفهان- صالحی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: تامین برق پایدار و ایمن برای صنایع از چالش‌های مهم صنایع اصفهان است که توسعه نیروگاه های خورشیدی به این مهم یاری می‌رساند.

حمیدرضا صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با تاکید بر توسعه نیروگاه های خورشیدی برای تامین برق ایمن و پایدار صنایع اظهار کرد: این درحالی است که دنیا به سمت نیروگاه های خورشیدی در حال حرکت است.

وی با اظهار اینکه به طور متوسط بیش از ۲۰ درصد صنایع دنیا از انرژی خورشیدی برای تامین برق استفاده می کنند، افزود: این درحالی است که تامین برق صنایع در ایران متوسل به سوخت های فسیلی است.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: کمتر از یک درصد برق در ایران توسط نیروگاه های خورشیدی تامین می شود و با توجه به گرم شدن زمین و آلایندگی سوخت های فسیلی، روآوردن به انرژی خورشیدی اجتناب ناپذیر است.

صالحی اضافه کرد: کشور ایران ظرفیت بسیاری در تولید انرژی های تجدیدپذیر دارد و برآورد اولیه حاکی از این است که بیش از ۸۰ هزار مگاوات تامین برق از طریق انرژی های تجدیدپذیر و با سرمایه گذاری ۸۰ هزار میلیارد دلاری همراه است که با این حجم از سرمایه گذاری می‌توان به اشتغال پایدار در این بخش رسید.

وی گفت: با تاکید بر توسعه انرژی های خورشیدی در مدت زمان تعریف شده می توانیم سوخت های فسیلی را صرف صنایعی با ارزش افزوده بالا کنیم و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی گامی در کاهش گازهای گلخانه ای برداریم.

کد خبر: ۸۶٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha