۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
نوجوان معلول نسیم شهری نیازمند کمک خیرین| بهزیستی بهارستان کوتاهی می کند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

نوجوان معلول نسیم شهری نیازمند کمک خیرین| بهزیستی بهارستان کوتاهی می کند

بهارستان- نوجوان معلول نسیم شهری در حالی برای رفع نیازهای خود به کمک خیرین و دستگاه های حمایتی نیازمند است، که اداره بهزیستی بهارستان در مورد وی کوتاهی می کند.

بازار؛ گروه استان‌ها: در این روزهایی که کرونا سایه‌ سنگین خود را بر سر مردم انداخته علاوه بر این که سلامت مردم تهدید می کند،مشکلات معیشتی فراوانی را نیز برای افراد ایجاد کرده که به دلیل سوء مدیریت مسئولین این مشکلات دوچندان شده و از طرفی هم با شدت گرفتن این ویروس اکثر کسب و کارها را به تعطیلی کشانده و آسیب ها و مشکلات جدی برای افراد ایجاد شده است.

اما مشکلات معلولین به لحاظ وجود ناتوانی جسمی، حرکتی و ضمن این که بیشتر از هر فرد دیگری در معرض ابتلا به کرونا هستند، در این ایام دوچندان می شود که اگر به موقع از لحاظ مالی حمایت نشوند می تواند خسارت های جبران ناپذیر به لحاظ روحی و روانی برای خود و خانواده خود ایجاد کند و نیازمند توجه جدی مسئولین هستند تا بتوانند به سهولت و بدون مشکل از ظرفیت های جامعه استفاده کنند.

از این رو به سراغ « ابوالفضل مرسلی» نوجوان نسیم شهری رفتیم و پای درد دل این نوجوان پانزده ساله نشستیم، که ماحصل این گفتگو در ادامه می آید:

* معلولیت شما بیشتر از کجا است و چطور شد، که دچار معلولیت شدید؟
معلولیت بنده بیشتر از ناحیه چشم و نیز معلولیت جسمی و حرکتی است.

من در دوران کودکی به دلیل اشتباه پزشکی دچار معلولیت جسمی، حرکتی و کم بینایی شدم، که به مرور زمان این مشکلات بیشتر نمایان شد، تا جایی که با شدت گرفتن مشکل بینایی به طور کامل خانه نشین شدم و دیگر قادر به ادامه تحصیل نبودم.

* آیا اداره بهزیستی بهارستان، خدماتی که انتظار می رود، را به شما ارائه کرده است؟
هزینه‌های تهیه دارو، اقلام بهداشتی و تجهیزات توانبخشی بسیار سنگین است و تهیه این اقلام برای ما دراین شرایط اقتصادی بسیار دشوار است و متاسفانه اداره بهزیستی بهارستان که متولی اصلی رسیدگی به امور معلولین است، هیچگونه حمایتی از ما نمی کند و حتی از پرداخت حق پرستاری که کم ترین خواسته من است، دریغ می کنند.

نوجوان معلول نسیم شهری نیازمند کمک خیرین/بهزیستی بهارستان کوتاهی می کند

البته علاوه بر این، امکانات شهرستان بهارستان نیز محدود است و به دلیل نبود مرکز کادردرمانی در بهارستان، روزانه با صرف هزینه‌های بالا خود را به تهران می رسانم، تا بتوانم از امکانات آن بهره‌مند شوم، که به دلیل هزینه‌های بالای این مراکز مدت ها است، از دریافت خدمات آن‌ها محروم شده ایم.

امیدواریم اداره بهزیستی بهارستان،مسئولین و خیرین با دیدن صحبته‌های این نوجوان با حمایت‌های مالی به موقع خود یاری گر این خانواده نسیم شهری در این روزهای سخت باشند.

خبرنگار بازار با کمک عده ای از خیرین منطقه یک دستگاه گوشی تلفن همراه به ابوالفضل اهدا کرد، تا شاید دل کوچک وی به یکی از آرزوهایش برسد، اما امیدواریم، خیرین منطقه و کشور دست یاری به سوی این نوجوان معلول کشورمان دراز کنند، تا شاهد کاهش بیش از پیش سختی ها برای این عزیز باشیم.

کد خبر: ۸۶٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha