۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
افزایش بهای سوخت در آمریکا
شبکه «ام اس ان بی سی» گزارش داد؛

افزایش بهای سوخت در آمریکا

افزایش قیمت سوخت در آمریکا، از سال ۲۰۱۹ میلادی به این سو، سابقه نداشته است.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی گزارش داد، با بیکار شدن تعداد زیادی از رانندگان کامیون‌های سوخت رسان در سال گذشته، افزایش مسافرت‌های درون و برون شهری در سال جاری در آمریکا و افزایش بهای بنزین، بسیاری از پمپ‌های بنزین برای تامین سوخت مورد نیاز شهروندان با مشکل روبرو شده اند و شهروندان، بهای بیشتری برای پر کردن باک بنزین خود می‌پردازند. در حالی که اقتصاد آمریکا بار دیگر در حال بازگشایی است و ترددها در این کشور در حال بیشتر شدن است، گفته می‌شود آمریکایی‌ها شاهد افزایش قیمت سوخت هستند که از سال ۲۰۱۹ به این سو سابقه نداشته است.

در حالی که آمریکایی‌ها خود را آماده می‌کنند که امسال از تعطیلات تابستانی لذت ببرند برای پر کردن باک خودروهای خود با دشواری روبرو هستند. دلیل این چالش هم کمبود بنزین یا گازوئیل نیست، زیرا گفته می‌شود سوخت به میزان کافی در این کشور وجود دارد بلکه مشکلی که در حال حاضر وجود دارد کمبود راننده کامیون‌هایی است که باید سوخت را از پالایشگاه به پمپ‌های بنزین منتقل کنند. گفته می‌شود این صنعت حتی قبل از شروع همه گیری نیز با کمبود راننده‌های تانکرهای سوخت رسان روبرو بوده است.
 
به گفته سازمان ملی رانندگان تانکرهای سوخت رسان، با کاهش رفت و آمد ناشی از کرونا و کم شدن قیمت سوخت، رانندگان زیادی از کار کنار گذاشته شدند و اکنون با افزایش تقاضا برای مصرف سوخت، رساندن این محصول به پمپ‌های بنزین با دشواری روبرو شده است. گفته می‌شود رانندگان تانکرهای سوخت رسان در مقایسه با رانندگان معمولی کامیون‌ها باید آموزش‌های بیشتری ببینند و معیارهای بیشتری را تامین کنند و با کنار گذاشته شدن تعداد زیادی راننده از کار خود در سال گذشته، اکنون گفته می‌شود استخدام رانندگان جدید نیز زمان بر خواهد بود.
 
در حال حاضر ۲۵ درصد از تانکرها از کامیون‌های کشنده جدا شده اند و رانندگان آن‌ها به کاری دیگر مشغولند و از این رو پیش بینی می‌شود برخی از مقاصد گردشگری در آمریکا با توجه به مشکلی که در تامین سوخت مورد نیاز پمپ‌های بنزین دارند، با کمبود سوخت روبرو شوند. در حال حاضر متوسط بهای ملی برای بنزین در آمریکا برای هر گالن (چهارلیتری) دو دلار و ۸۹ سنت است که همین میزان بنزین در سال گذشته یک دلار و ۷۷ سنت بود. انتظار می‌رود با توجه به افزایش مسافرت‌ها و افزایشی که بهای بنزین داشته است، شهروندان آمریکایی هزینه‌ای به مراتب بیشتر را برای پر کردن باک خودروهای خود بپردازند.

کد خبر: ۸۶٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha