۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
رشد ۲۰ درصدی در صنعت لاستیک| تامین بخش عمده ای از نیاز های داخلی در صنعت تایر
معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد

رشد ۲۰ درصدی در صنعت لاستیک| تامین بخش عمده ای از نیاز های داخلی در صنعت تایر

معاون امور صنایع وزارت صمت ضمن بازدید از تعدادی از زیرساخت های تولیدی صنایع مهم استان تهران از نزدیک در جریان چالش‌های های پیش روی صنعتگران کشورمان در حوزه صنعت لاستیک، دانش بنیان و...قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در جریان بازدید از واحد تولید کننده انواع تایر و تیوب دوچرخه ای که بیش از هزار و ۲۰۰ اشتغال ایجاد کرده است، با اشاره به توسعه صنعت تایر طی سال های اخیر از رشد، ۲۰درصدی در این صنعت خبرداد و گفت: زنجیره ارزش در صنعت تایر با تلاش صنعتگران کشورمان تکمیل شده وخوشبختانه در این صنعت ظرفیت های خوبی ایجاد شده است که بخش عمده ای از نیاز داخل را پوشش می دهد.

وی در ادامه ضمن بازدید از ظرفیت های صنعتی، واحد تولید کننده انواع تایر از نزدیک در جریان برنامه‌های توسعه این واحد در سال جاری قرار گرفت.

گفتنی است شرکت ایران یاسا با اشتغالزایی هزارو ۲۰۰نفری دارای ۲۸۰ نوع محصول در حوزه صنعت لاستیک می باشد که از این تعداد ۷۰ % مربوط به تایر، ۲۵ % مربوط به تیوب و %۵ مربوط به شیلنگ است.

نکته قابل ذکر آنکه این شرکت تنها تولید کننده شیلنگ گاز استاندارد در کشور است.

این واحد در راستای گسترش ظرفیتهای تولیدی و دستیابی به بازار محصولات جدید، اجرای طرح توسعه تایرهای نسل دوم موتورسیکلت) تیوبلس(را در سال ۱۳۹۹ برای اولین بار در کشور با ظرفیت اسمی ۱۶۳۹ تن در دستور کار خود قرار داد.

در فاز اول اجرای این پروژه، ۶۵ نوع محصول تایر موتوری تیوبلس در برنامه تولید قرار گرفته و در حال حاضر %۹۵ از سهم بازار تولید کشور در این گروه محصول توسط این مجموعه تولید می شود.

همچنین در برنامه سال ۱۴۰۰ نیز پروژه تولید تایرهای رادیال موتوری) برای نخستین بار در کشور(پیش بینی و نمونه های اولیه آن نیز تولید شده است.

کد خبر: ۸۶٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha