۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
افتتاح خط تولید ۵ واحد صنعتی لوازم خانگی
معاون وزیر صمت اعلام کرد

افتتاح خط تولید ۵ واحد صنعتی لوازم خانگی

صادقی، معاون وزیر صمت در امور صنایع گفت: خوشبختانه هر پنج واحد صنعتی که امروز بازدید کردیم فعالیت خوبی داشتند و از نظر نیروهای انسانی، پشتوانه علمی و تکنولوژی به خوبی اقدام به تولید می‌کردند.

به گزارش بازار، مهدی صادقی نیارکی در حاشیه افتتاح خط تولید ماشین لباسشویی افزود: سرمایه گذاری خوبی در تعمیق ساخت داخل انجام شده است و شاهد ساخت قالب‌های تولید در این مجموعه بودیم که به سرمایه گذاری زیادی نیاز دارند.
 
وی گفت: همکاری مناسبی با دانشگاه‌های سراسر کشور شده و از ستاد نانو تا دانشگاه شریف، تهران و اصفهان هم در این زمینه همکاری دارند.
 
مهدی صادقی نیارکی با اشاره به رشد ۷۲ درصدی تولید را در لوازم خانگی افزود: نسبت به سال ۹۶ که تحریمی وجود نداشت امسال با ۲۰ درصد تعمیق ساخت داخل، ۳۶ درصد افزایش تولید داشتیم و مهم‌ترین نکته در تولید لوازم خانگی بحث پلتفرم است که به سمتی حرکت کردیم که شرکت‌ها صاحب پلتفرم شدند.
 
وی گفت: چند قطعه به داخلی سازی کامل باقی مانده و می‌توان در قدم بعدی به تولید آن‌ها پرداخت
 
وی گفت: متوسط داخلی سازی لوازم خانگی ما حدود ۷۰ درصد است که در برخی اقلام به بیش از ۹۰ درصد می‌رسد. موضوع مقیاس اقتصادی است و باید تولید کنندگان به سمت افزایش تولید، افزایش داخلی سازی و توسعه بازار حرکت کنیم.
 
معاون صنایع وزارت صمت در ادامه گفت: برندهای ملی ارزش و اعتبار هر کشور هستند و امروز شاهد افتتاح خط تولید کارخانه‌ای بودیم که در تعمیق ساخت داخل تلاش چشمگیری داشته است. با این زیر ساخت و امکانات می‌توانیم به زودی به مرحله صادرات هم ورود کنیم بخش عمده‌ای از مواد اولیه صنایع ما داخلی هستند. شرایط کشور ما این ویژگی را ایجاد کرده که مواد اولیه را از داخل کشور تامین کنیم. ما پروژه ۳ میلیون تنی ورق است که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدوار هستیم به زودی به بهره برداری برسد همچنین در بحث مواد پلیمری مثل pp که کمبودهایی وجود دارد اقداماتی انجام شده است.
 
وی افزود: مطابق شیوه نامه زنجیره تامین فولاد اقداماتی انجام شد تا شرکت‌های تولید خودرو و لوازم خانگی به قیمت مصوب به فولاد دسترسی پیدا کنند. تسهیلاتی در زمینه تامین ارز انجام شده و روش‌های متنوعی به تولید کنندگان پیشنهاد داده شد تا به راحتی از منابع ارزی کشور استفادا کنند.
 
نیارکی درباره بازگشت سامسونگ و ال جی به کشور گفت: ما در وزارت صمت و در سیاست‌های کلان دولت و هماهنگی مجلس، بازگشت بدون جبران مافات برندهای کره‌ای لوازم خانگی را نشدنی می‌دانیم.
 
وی افزود: باید سرمایه گذاری مستقیم داشته باشند و زیان ایجاد شده را جبران کنند. حتما حمایت از تولید کنندگان داخلی را خواهیم داشت از برندهای ملی پشتیبانی خواهیم کرد. امروز نیرو دانشی و زیر ساخت لازم را داریم پس دلیل برای ورود محصول نهایی به کشور وجود ندارد.
 
نیارکی گفت: بعد از ۹۷ که برندهای خارجی بازار ایران را ترک کردند کمی زمان گذشت تا این امکانات و زیر ساخت توسط سرمایه گداران ایرانی ایجاد شود و سال ۹۸ به سمت طراحی پلتفرم حرکت کردند. خلائی که در بازار وجود داشت با واسطه تولید کنندگان داخلی وضعیت مناسبی ایجاد خواهد شد به طوری که پایان سال هزار و ۴۰۰ باید به فکر توسعه صادرات باشیم.
 
معاون صنایع وزارت صمت گفت: فعلا بازگشت مجموعه‌های خارجی در دستور کار نیست؛ شرکت‌ها جایگاه خودشان را پیدا کردند و امکانات مناسبی برای تولید و تامین نیاز کشور دارند.

کد خبر: ۸۶٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha