۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
پتانسیل رشد شرکت های فناوری آسیا| افزایش فزاینده تقاضای بیت کوین
بازار گزارش می دهد؛

پتانسیل رشد شرکت های فناوری آسیا| افزایش فزاینده تقاضای بیت کوین

شرکت های فناوری ایالات متحده آمریکا اغلب مورد توجه سرمایه گذاران جهانی قرار گرفته اند، در حالی که شرکت های فن آوری آسیایی دارای پتانسیل رشد بوده و سرمایه گذاران نباید از آنها غافل شوند.

بازار؛ گروه بین الملل: قرن بیست و یکم قرن آسیا لقب گرفته است و تکامل بازارهای آسیا پتانسیل متنوع سازی و فرصت های رشد ساختاری را ارائه می دهد. این مهم در طی سالهای طولانی انجام خواهد شد و همه گیری Covid-۱۹ تصویر بزرگتر را تغییر نخواهد داد.

این منطقه میزبان برخی از شرکتهای برجسته جهان در بخشهایی مانند مصرف کننده، اینترنت و فناوری است. شرکت های برتر فناوری آسیا در چین ، کره ، تایوان و ژاپن بوده، جایی که هر کشور دارای مزایای رقابتی خاص خود در فضای فناوری است.

چین به یک نیروگاه فناوری تبدیل می شود
با پذیرش سریع فناوری در صنایع، چین به سرعت به یک نیروگاه فناوری تبدیل می شود. سهام جدید اقتصاد این کشور قرار است در آینده عملکرد اقتصادی قبلی را پشت سر بگذارد زیرا Covid-۱۹ سرعت بیشتری در پذیرش فناوری و رشد این شرکت ها دارد.

همانطور که در آخرین برنامه پنج ساله خود در اکتبر سال ۲۰۲۰ اعلام شد، چین بر فناوری و نوآوری متمرکز خواهد شد و برای استقلال علمی و فناوری و خوداتکایی تلاش خواهد کرد. این مهم به معنای افزایش هزینه های تحقیق و توسعه و سرمایه گذاری در زیرساخت های جدید از جمله شبکه های ۵G ، هوش مصنوعی و مراکز داده است.

کره و تایوان از فناوری جهانی نیرو می گیرند
ما در حال حاضر در مرحله انبساط چرخه نیمه هادی جهانی هستیم - یک عدم تطابق مداوم عرضه و تقاضا در میان چرخه های ارتقا فناوری ذاتی صنعت نیمه هادی.

تقاضا به دلیل عجله در استخراج بیت کوین و چرخه ارتقا ۵G در تلفن های هوشمند، به سرعت از عرضه پیشی می گیرد. در حالی که کمبود جهانی تراشه در حال حاضر درد سر عمده خریداران تراشه است، این فرصت خوبی برای بخش نیمه هادی کره و تایوان است.

در این موقعیت تراشه سازان کره ای مانند Samsung Electronics Co Ltd و SK Hynix Inc یا تراشه سازان تایوانی مانند Taiwan Semiconductor Manufacturing Co Ltd (TSMC) و United Microelectronics Corp از فروش بیشتری برخوردار خواهند شد زیرا در موقعیت بالایی برای افزایش قیمت قرار دارند. کارخانه هایی مانند سامسونگ و تایوان TSMC با تمام ظرفیت برای انجام سفارشات در حال افزایش از سراسر جهان کار می کنند.

غول های فناوری ژاپن
همانطور که گفته شد هر شرکت فناوری ژاپنی متمایز بوده و بنابراین با تعمیق در شرکت های برتر فناوری ، ایده بهتری از صنعت فناوری ژاپن به ما می دهد. بزرگترین شرکت فناوری در این شاخص Softbank Group Corp است که به دلیل دارا بودن سرمایه گذاری استراتژیک در شرکتهای فناوری برجسته مانند ARM طراح، بازیکنان خوشحال کننده Grab Holdings Inc و Uber Technologies Inc، غول تجارت الکترونیکی، در بخش فناوری طبقه بندی شده است.

در همین حال، FANUC Corp بزرگترین سازنده ربات های صنعتی در جهان است که اتوماسیون کارخانه ها را در سطح جهان تأمین می کند. FANUC می تواند از مزایای رونق وسایل نقلیه الکتریکی باشد زیرا راه اندازی خطوط تولید بیشتر، نیاز به ربات های پیشرفته صنعتی را افزایش می دهد.

انتظار می رود در چند سال آینده فناوری آسیایی سریعتر از فناوری جهانی رشد کند!
با پیشرفت، انتظار می رود درآمد حاصل از فناوری آسیایی بسیار بیشتر از فناوری جهانی باشد. پیش بینی می شود درآمد فناوری آسیا تا پایان سال ۲۰۲۳ به میزان ۷۶.۶٪ باشد، در حالی که انتظار می رود که همتایان جهانی فقط ۵۶٪ رشد کنند.

بر اساس پیش بینی های درآمد ۲۰۲۳ و قیمت های فعلی، فناوری آسیایی با ارزیابی قیمت به درآمد (PE) فقط ۱۵.۲۳ بار معامله می شود، که چند برابر ارزان تر از میانگین تاریخی ۲۰ برابر است.

علاوه بر این با توجه به رشد درآمد بیشتر ؛ فناوری PE پیشرو در آسیا ۲۴.۵۱ برابر (در واقع ۳۸ درصد ) ارزان تر از فناوری PE پیش رو است.

نظر ما این است که تکامل مداوم بازارهای آسیا پتانسیل متنوع سازی و فرصت های رشد ساختاری را ارائه می دهد. این مهم در طی سالهای متمادی اجرا خواهد شد و همه گیری تصویر بزرگتر را تغییر نمی دهد.

ارزیابی ارزان تر نسبت به همتایان جهانی و میانگین تاریخی همراه با رشد درآمد سریع، تکنولوژی آسیا را به عنوان یک پیشنهاد جذاب مطرح کرده است که سرمایه گذاران نباید آن را از دست بدهند.

کد خبر: ۸۶٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha