۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
ارائه مشوق های حمایتی برای سرمایه گذاری در استانهای محروم
نماینده خلخال و کوثر در مجلس خبر داد

ارائه مشوق های حمایتی برای سرمایه گذاری در استانهای محروم

اردبیل- نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون اقتصادی مجلس مقرر شد تا استان‌های محروم بتوانند از شرایط مناسب برای جذب و جلب سرمایه‌گذاران استفاده کنند.

میر غنی نظری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در نشستی که با اصناف و بازاریان در خلخال و کوثر داشتیم، عمده گلایه آنها در شرایط رکود فعلی اخذ مالیات سنگین و همچنین فشار بیمه‌ها در پرداخت مبالغ سنگین ماهیانه است که امکان پرداخت در این تعطیلی کرونایی برای اصناف وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با دعوت از مسئولان امور اقتصادی و دارایی سعی کردیم تا بخشی از مشکلات و دغدغه‌های مطرح شده از سوی اصناف را بیان کرده و از امور مالیاتی و بیمه‌ها بخواهیم در این شرایط سخت که عمده اصناف به تعطیلی کشیده شده، مراعات حال فعالان این بخش را بکنند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس قوانین مصرح امور مالیاتی و همچنین بیمه‌ها می‌توانند با در نظر گرفتن بحران اقتصادی و شرایط سخت کرونایی که به تعطیلی واحدهای صنفی در ماه‌های اخیر منجر شده، تخفیف و همچنین تمدید بازپرداخت بدهی اصناف را انجام دهند تا بیش از این مشکلات و دغدغه‌ها فعالان بخش اقتصادی را از پای در نیاورد.

نظری افزود: در کنار این امر بحث سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های محروم خلخال و کوثر مطرح شد که قرار شد امور اقتصادی و دارایی با در نظر گرفتن امتیاز و بسته‌های حمایتی و تشویقی نسبت به حضور سرمایه‌گذاران در مناطق محروم رویکردهای خود را اعلام کند تا مطابق با بودجه ۱۴۰۰ تحقق بخشی از اهداف در توسعه طرح‌های صنعتی، گردشگری و حتی بخش کشاورزی را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: به هیچ وجه در شرایط کنونی سرمایه‌گذاران حاضر به حضور در مناطق محرومی همچون خلخال و کوثر نیستند که مطابق با بودجه ۱۴۰۰ قرار است با ارائه بسته‌های تشویقی اعم از تخفیف مالیاتی، بیمه‌ای، پرداخت تسهیلات کم بهره و سایر حمایت‌ها، تسهیلات و پشتیبانی‌ها زمینه تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران به حضور در این مناطق فراهم آید.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما در کمیسیون اقتصادی مجلس مقرر کردیم تا استان‌های محروم و کم برخوردار و در بین آنها شهرستان‌های با توسعه پایین‌تر از میانگین کشوری بتوانند از شرایط مناسب در جذب و جلب سرمایه‌گذاران استفاده کرده و مشوق‌های حمایتی نیز برای این حوزه در نظر گرفته شود.

کد خبر: ۸۵٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha