۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸
نگرانی کشورهای مختلف از گسترش کرونای جهش یافته هندی

نگرانی کشورهای مختلف از گسترش کرونای جهش یافته هندی

هند روز بیست و دوم آوریل بیشترین شمار مبتلایان روزانه جهان را که حتی  فراتر از رکورد آمریکا در ماه ژانویه بوده، ثبت کرده است.

به گزارش بازار به نقل از توکیو شیمبون، همزمان با گسترش همه گیری کرونا در هند؛ کشورهای غربی و همچنین سایر کشورها از دهلی نو اعلام حمایت کردند. علاوه بر کمبود تخت و دستگاه تنفس مصنوعی در بیمارستان ها، گزارش هایی مبنی بر جهش های چندگانه ویروس کرونا منتشر شده که  ممکن است در سراسر جهان گسترش یابد.

هند روز بیست و دوم آوریل بیشترین شمار مبتلایان روزانه جهان را که حتی  فراتر از رکورد آمریکا در ماه ژانویه بوده، ثبت کرده است. دولت هند روز بیست و ششم ژانویه شمار مبتلایان جدید را بیش از ۳۵۰ هزار نفر اعلام کرده است.

هر چند قرنطینه شهری در دهلی نو تمدید شده است، ولی به علت کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی مرگ و میر بر اثر کرونا در پایتخت هند همچنان ادامه دارد. به دنبال اعلام « جهش های مضاعف » که در واقع در یک ویروس دو جهش رخ می دهد، « جهش های سه گانه »‌ نیز در شرق ماهار اشترا و بنگال غربی گزارش شده است.

دولت ارتباط میان گسترش شیوع ویروس کرونا با جهش های رخ داده در ویروس را تایید نکرده است، ولی کارشناسان در همین زمینه خاطرنشان می کنند که‌ تاخیر در پاسخ به جهش های مضاعف  منجر به گسترش موج شیوع ویروس کرونای جهش یافته خواهد شد که ممکن است نیاز به تغییراتی در واکسن باشد.

هند در ابتدا با توجه به ظرفیت تولید واکسن در داخل کشور، افزایش قدرت نفوذ در کشورهای مختلف را در نظر داشت، اما هم اکنون با گسترش شیوع ویروس کرونا در این کشور این طرح شکست خورده و از کشورهای مختلف درخواست حمایت کرده است.

دولت انگلیس نیز روز بیست و پنجم آوریل اعلام کرد که حمل و نقل هوایی به هند را آغاز و بیش از ششصد دستگاه تنفس مصنوعی و دستگاه اکسیژن ساز به این کشور ارسال خواهد کرد. دومینیک راب ، وزیر امور خارجه انگلیس، در همین زمینه با اشاره به اینکه‌ تا زمانی که همه ما در امنیت نباشیم، هیچ کس در امان نخواهد بود، بر مهار شیوع ویروس کرونا قبل از گسترش آن در کشورهای مختلف جهان تاکید کرد.

همچنین بایدن، رییس جمهور آمریکا، روز بیست و ششم آوریل با مودی، نخست وزیر هند، تلفنی گفتگو کرد و به نخست وزیر هند قول داد در زمینه های مختلف از جمله مواد اولیه واکسن و داروهای درمانی از این کشور حمایت کند.

تدروس، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت،‌ درباره گسترش شیوع ویروس کرونا در هند گفت: اوضاع هند از وضعیت غم انگیز هم فراتر رفته است. ما تمام تلاش برای اعزام متخصصان و ارسال تجهیزات پزشکی به هند را ادامه خواهیم داد.

کد خبر: ۸۵٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha