۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
حمایت مالی صندوق پژوهش از اکوسیستم کارآفرینی گلستان
مدیرعامل صندوق پژوهش گلستان مطرح کرد؛

حمایت مالی صندوق پژوهش از اکوسیستم کارآفرینی گلستان

گرگان- رضایی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان از حمایت مالی این صندوق برای توسعه اکوسیستم کارآفرینی گلستان خبرداد و گفت: زمینه پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای دارای توجیه اقتصادی و فنی هموار شد.

محمد رضایی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهارکرد: صندوق پژوهش و فناوری در استان‌ها با حمایت معاونت علمی رئیس جمهور شکل گرفته و به جز تهران، سایر استان ها فقط یک صندوق دارند.

وی با بیان این که صندوق پژوهش فضایی برای حمایت از فعالان اکوسیستم کارآفرینی است، افزود: برای حمایت های مالی از استارتاپ‌های نوپا، شرکت‌های دانش بنیان و خلاق نیاز به تشکیل صندوق بود که در گلستان این اتفاق در مهر ماه و با حضور دکتر ستاری معاون علمی رئیس جمهور و اعتبار پنج میلیارد تومان شکل گرفت.

وی با بیان این که ۷۶ درصد از سهام صندوق در اختیار بخش خصوصی است، گفت: دانشگاه گلستان، دانشگاه منابع طبیعی، دانشگاه گنبدکاووس، دانشگاه علوم پزشکی و پارک علم و فناوری گلستان بخش دولتی صندوق هستند و از شرکت طلای سفید، کشت و صنعت ماهان گلستان، بهار دانه پارس، شرکت طرح و ساخت هنگام و شرکت فراآزمون گلستان هم سهم بخش خصوص را تامین کرده اند.

رضایی سه رسالت اصلی صندوق را تسهیلات حمایتی، ضمانت‌نامه و سرمایه گذاری خطرپذیر یا VC اعلام و اظهار کرد: در بخش تسهیلات چهار نوع پرداختی داریم که مورد اول از منابع داخلی، با ۱۲ درصد کارمزد و در قالب سرمایه در گردش است.

وی نوع دوم تسهیلات را از منابع معاونت علمی رئیس جمهور اعلام و بیان کرد: صندوق گلستان کارگزار معاونت علمی است و برای منابع مختلف تسهیلات با یک سال تنفس و نرخ چهار درصد پرداخت می کنیم.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان تصریح کرد: تهسیلات دیگر از محل صندوق نوآوری و شکوفایی است که تا ۱۲ برابر سرمایه ثبت شده ما حد اعتباری می دهند و می توان تسهیلات با نرخ ۹ درصد برای بخش های مختلف از رهن دفتر تا تولید و سرمایه درگردش پرداخت کرد.

رضایی اضافه کرد: بخش چهارم هم تفام نامه با بانک ها است که تا کنون با پست بانک امضا شده و از محل منابع آن ها تسهیلات نرخ ۸ درصد پرداخت می شود.

وی با بیان این که به زودی صندوق پژوهش و فناوری کارگزار مالی پارک علم و فناوری می شود، افزود: کسب و کاری که فعالیت خود را آغاز می کند می تواند تمام نیازهای مالی را بدون سپرده گذاری از صندوق تامین کند به شرط این که زیرنظر پارک علم و فناوری و مراکز رشد قرار گرفته باشد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان تاکید کرد: اگر شرکت ها دارای طرحی باشند که توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد می تواند در مسیری راحتتر از بانک ها و موسسات مالی از حمایت های مالی صندوق استفاده کنند.

وی ادامه داد: این صندوق برای شرکت های فناور و خلاق زیر نظر پارک در زمینه ضمانت سختگیری‌های بانک ها مانند وثیقه ملکی یا ضامن کسر از حقوق ندارد و طبق آیین نامه معاملاتی و تسهیلاتی خود که هر دو مصوبه مجمع است پرداخت را به سادگی پیش می بریم.

رضایی یادآور شد: البته ارزیابی هایی برای پرداخت داریم و تاکید شده که پول جای خودش هزینه شود و با این شرایط از نظر ضمانت تا حد امکان همکاری لازم را داریم.

کد خبر: ۸۵٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha