۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
اصل حکمرانی اقتصادی واگذاری کار به مردم است
وزیر اسبق صمت:

اصل حکمرانی اقتصادی واگذاری کار به مردم است

غضنفری، وزیر اسبق صمت با تاکید بر اینکه اصل بر حکمرانی مردم بر اقتصاد است، تصریح کرد: اگر کار نشدنی بود آن زمان باید به دولت واگذار گردد.

به گزارش بازار، مهدی غضنفری با بیان اینکه مقررات و قوانین با تغییرات، کسب و کار را هم دچار تغییر می‌کنند، اظهار کرد: وقتی فضای کسب و کار پیشبینی ناپذیر باشد، سرمایه گذاری تا یک دهه انجام نمی‌شود و همگان به سخره می‌گویند تا آن زمان چه کسی مرده و چه کسی زنده است.

وی با اشاره به اینکه قوانین و مقررات جدید باعث می‌شود پول گویی به زمین بچسبد و صرف خرید خودرو و... و منجر به نا امنی سرمایه گردد.

غضنفری ادامه داد: قوانین و مقرراتی هستند که سال‌ها از آن نام برده می‌شود و نیازمند تغییر هستند مانند قانون تجارت و فضای کسب و کار و نیز تعداد مجوزهایی که فعالان اقتصادی باید دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واردات و صادرات کالاها مرتبا دچار تغییر قانونی می‌شود، اضافه کرد: برخی تلاطم‌های مقرراتی منجر به تصمیماتی می‌گردد که چندی بعد به بروز مشکلاتی منتج می‌شود.

غضنفری با اشاره به اینکه تعامل با فعالان اقتصادی بر شناخت مقررات زائد و حذف آن‌ها تاثیر پذیر است، خاطرنشان ساخت: ‌ای کاش رئیس جمهور بیشتر با فعالان اقتصادی جلسه می‌گذاشتغ هرچند او یکی از دور از دست رس ترین مسئولان است.

این کارشناس حوزه اقتصادی در مصاحبه با برنامه "رویداد" گفت: همه دستگاه‌ها که با ارباب رجوع روبرو هستند به دقت می‌دانند کدام مقررات فریاد همگان را درآورده است.

غضنفری اضافه کرد: این‌ها باید برای بهبود این قوانین اقدام کنند که در این صورت ظرف یک هفته صد مورد بدست معاون اول می‌رسد و باید از دستگاه‌ها بخواهد زائدات را حذف کنند.

وی افزود: اصل در حکمرانی اینست که کارها را به مردم بسپاریم تا خودشان انجام دهند و استثنا اینست که وقتی کار را بدست مردم می‌سپاریم ممکن است تعارض منافع رخ دهد و حق عده‌ای ضایع گردد.

غضنفری ادامه داد: در این موارد بازار دچار شکست می‌گردد و لذا دولت باید دخالت کرده و مقرراتی بگذارد.

وی افزود: تمام مقرراتی که بر اساس شکست بازار لزومی به آن‌ها نیست باید برچیده شوند.

غضنفری با بیان اینکه بعد از انقلاب جای اصل و فرع میان دولت‌ها عوض شد، افزود: امروزه همه کارها بدست دولت می‌افتد و هر جا که کاری از پیش نمی‌رود، کار را به مردم وا می‌گذارند.

وزیر اسبق صمت با بیان اینکه خصوصی سازی جای اصل و فرع را عوض کرده است، ادامه داد: اصل و فرع باید بر اساس حکمرانی متعالی باشد.

غضنفری گفت: حضرت امام(ره) می‌فرمودند هر کاری که مردم قادر به انجام آن هستند نباید دولتی شود.

کد خبر: ۸۵٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha